Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af FSiemen
Hej FlatPanels.

Nu skal det fandme være, nu skal jeg sku have mig et ordenligt TV, som kan alt jeg behøver.

Jeg har kigget lidt på et 51" samsung plasma(PS51D535).
Men jeg magter bare ikk burn in, så har også kigget på et samsung 46" LED (UE46D5005).

Nu kommer problemet så: Jeg aner intet om TV... virkelig intet hehe. Så jeg ved heller ikke om jeg har ledt i blinde.

TV'et skal bruges til at se fjernsyn(selvfølgelig), film, xbox og kompensere for en PC skærm.

Jeg bor i en meget lille lejlighed(25 m2) så varme udvikling er også noget jeg vil tage hensyn til.

Mit budget ligger på max 6000.- da jeg ved at jeg kan blive tilfreds inden for det beløb.

Det behøver ikke nødvendigvis være et nyt tv, så hvis der er nogle der ligger inden med et TV på sjælland til en god pris, så fyr endelig løs :)

Har fået afvide at dette var Stedét at komme for hjælp, og jeg håber virkelig i kan hjælpe.

Mvh

FSiemen.
Af FSiemen
Hvis nogen skulle være i tvivl, så lyder mit spørgsmål på, om i har nogle ideer til hvad jeg skal købe inden for den prisklasse :)
Af SQren
Har du kigget lidt rundt på siden først? Og set på købsanbefalinger osv? Eller gjort dig nogle overvejelser om det skal være plasma eller led?

Nu nævner du,kompensere for en pc skærm. Vil det sige at der er i perioder vil være et stillestående billed på skærmen i timer ad gangen? For så er plasma udelukket, selvom retention er blevet et mindre problem med årene. I så fald er UE46D5005 ikke et dårligt valg. Der er flere der er meget tilfredse med den model.

Ovre i plasma boldgaden, der får du ikke noget bedre for 6000kr end en Panasonic G30.
Af FSiemen
Det er netop om det skal være plasma eller led som jeg er i tvivl om.
Jeg har prøvet og kigge efter folks meninger omkring ue46d5005, men kan ikk rigtig finde ud af om det er go eller nogo.

Har læst at folk brokker sig over input lag med 6'erne? Altså under konsol gaming. Nogle der ved om det er et problem med 5'erne?
Af FSiemen
Kan du ikk smide et link til det panasonic der? :)
Af SQren
Jah jeg ved ikke rigtig med input lag... Prøv at søge på forum her efter d5005 og se om andre nævner det. Der har været en del tråde om den model efterhånden.

Men G30 er virkelig godt på det område. Det er jo bare stadig plasma, og som sådan skidt at spille konsolspil eller lign. i mange timer ad gangen.
Link her: http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=63 ... 34E45CBAB6

Ville finde det på Hifiklubben, de havde det til 5500kr i butikken, men det er forsvundet fra deres sortiment, mærkeligt nok.
Af PhDream
FSiemen skrev:Kan du ikk smide et link til det panasonic der? :)
Jeg ved godt, at ingen herinde er tvunget til at svare, og man kan derfor bare lade være med at hjælpe dig, men kan du ikke selv gøre noget for sagen? Hvor svært er det at lave en Google søgning på "Panasonic G30" eller bruge søgefunktionen her på forummet? Det spørgsmål, du stiller, bliver stillet ca. 10 gange om ugen, mindst, dvs. at der allerede findes svar på dit spørgsmål.
Af FSiemen
Nu var det ikk for at lave nogle reposts eller noget, jeg har brugt hele dagen på at finde ud af noget, men i må indrømme at det er en jungle for n00bs... er da ked af hvis jeg har tråd nogle over fødderne :)
Af Mysen
Det er en jungle og det er forståeligt nok, at du hellere vil have os til at sige "køb den", men så simpelt er det altså ikke, og jeg tilslutter mig PhDream's foreslag.
Øverst på denne hjemmeside er der et link til købsanbefalinger og et andet link til tests. Surf lidt rundt derinde i en halv til en hel time, og så er du allerede i gang med at danne dit eget indtryk af, hvad du mangler.
Af FSiemen
Nu har jeg kigget lidt frem og tilbage, og det virker som om at folk giver den meget op for g30..

Så jeg ender sku nok op med at købe TX-P42G30Y, og så må jeg "nøjes" med 42 " :)