Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Kasperan
Jeg var lige blevet klar til at bestille Samsungs LED D8005, men tv'et var udsolgt de fleste steder, så jeg ventede... og hvad skete der? Samsung inkluderede et par ekstra 3D briller og en Galaxy tablet remote og satte prisen 4000 kroner op!!! Det er da noget nær en skandale! Hvad skal jeg NU købe?!! Jeg nægter at give 4000 for et par 3D briller og en avanceret fjernbetjening! Samsung, hvad har I gang i?!!!! Jeg har aldrig oplevet noget lignende!
Af Cult
Det skrev jeg om forlængst.

Selv samsung reklamere på egen hjemmeside, at disse TV nu kommer med 2 3d briller og tab (værdi kr. 3.000).

Så forstår jeg, at prisen er uændret.

Ren humbuk og svindel fra forretningernes side.
Af JohnHansen
Der er helt sikkert tale om en "nulstilling" af en priskrig. Jeg tror ikke det nødvendigvis er aftalt, men det er vel lidt at sammenligne med benzin-priserne :) Forhandlerne kan så lige bruge nyhedens interesse til at få solgt med god avance inden priserne presses nedad igen.

Og den trend er nu i gang.

http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... -ue46d8005

Bilka
Senest rettet af JohnHansen 18 sep 2011, 13:18, rettet i alt 1 gang.
Af SBJ
Man går jo heller ikke ind til en bilforhandler for at købe en bil og manden så siger: Desuden følger der en cykle med til værdi 20.000.-. Som du naturligvis også skal betale for!!!! :s Enten sætter man prisen ned eller smider et eller andet med i prisen for at øge salget. Det andet der er sgu da noget underligt noget. Har svært ved at se at det ligefrem skulle øge salget. 10.000.- er nok grænsen for en skærm for mange mennesker. Dem har de så lige udelukket. Kunne de så ikke have smidt en BD-D8900 med istedet???
Af Chaui
Ja det er sku lidt noget svineri og gøre det sådan. Men prisen på D8005 har også været presset ekstremt hurtigt ned, og det presser selvfølgelig priserne på alle deres modeller.

Skærmen kom i April? og til en pris på godt 17.000 for en 46" og ca. 4 måneder senere koster skærmen 12.000kr.

Glad for jeg har fået min :)
Af silden
Så var det alligevel godt jeg købte samme model - bare i 55" til 15.999,-.
lige et par dage før prisen røg op. Skamløst.....
Af DavidHimself
Det er vel egentlig "bare" en relancering... de ligger jo som i siger, ekstra briller tablet'en men vist også en anden fjernbetjening (?)

Tror som jer andre sådan set ikke det er lavet aftaler forhandlerne imellem (alene af den grund at det er ulovlig ;) ) men hvis en stor spiller retter prisen op (eller bliver bedt om det) så følger flere af de små spillere med, da de stadig kan sige at de følger markedet...

Man kan ikke tillade sig at være indebrændt - markedet går op og ned (mest ned) men nogle gange skal man købe mens man synes at prisen er rimelig i stedet for hele tiden at tro at der venter en "præmie" ved at vente...
Af MortenJA
DavidHimself skrev:Tror som jer andre sådan set ikke det er lavet aftaler forhandlerne imellem (alene af den grund at det er ulovlig ;) ) men hvis en stor spiller retter prisen op (eller bliver bedt om det) så følger flere af de små spillere med, da de stadig kan sige at de følger markedet...
En producent kan ikke bede en forhandler om at sætte prisen op.
Af DavidHimself
Jo det kan de sagtens - Apple gør det i stor stil :)
De store producenter siger bare: hvis ikke din priser hedder x,- så er du ikke længere forhandler af vores varer, eller så får du vores varer på lager som de sidste osv osv...

De kan ikke forlange noget det er rigtigt nok... men de kan anmode, "pænt"! :)
Af JesperKeller
MortenJA skrev:
DavidHimself skrev:Tror som jer andre sådan set ikke det er lavet aftaler forhandlerne imellem (alene af den grund at det er ulovlig ;) ) men hvis en stor spiller retter prisen op (eller bliver bedt om det) så følger flere af de små spillere med, da de stadig kan sige at de følger markedet...
En producent kan ikke bede en forhandler om at sætte prisen op.
Eller producenten kan sætte prisen op på skærmen.
Samsung ved jo godt at deres top model sælger. De kan, ligesom eksemplet med Apple, sagtens sætte prisen op.
Af Hallas
hvis du alligevel vil ha denne skærm, hvad med at kigge på en d7005 der er fuldstændig ens ? bortset fra rammen...

btw, er det ikke engang noget imponerende billed de levere må jeg nok erkende.....
Af T.Egelund
lige til orientering er lycos en rigtig god søgemaskine, til at finde det billigste TV (B

link: http://shopping.lycos.dk/samsung-ue46d8 ... /2-2705151
Senest rettet af T.Egelund 21 sep 2011, 21:32, rettet i alt 1 gang.
Af Kasperan
Jeg synes ikke om rammen på 7005 - har også hørt at den reflekterer baggrundsbelysning på en generende måde...

Men tak for alle inputs - super værdifuldt!