Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af mohnsen
Hej Alle

Jeg overvejer at købe et tv fra LG med Netcast.

Er der nogen der kan sige mig, hvilke interessante tjenester (fra dansk synspunkt) man kan benytte? F.eks. ved jeg at man skulle kunne se VIAPLAY, men jeg ved ikke om man kan se sputnik, eller DR.NU .

Og findes der andre mærker som kan det samme, og hvad hedder deres Netcast teknologi?

Er der nogen der har erfaringer med det i praksis? Kan det anbefales?

Godt vejr til alle her i påsken 8)

Hilsen Mohnsen
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
LG har Viaplay og SF Anytime - samt den nye Headweb med filmudlejning. De har dog ikke DR-NU (det er er ingen der har endnu) eller Sputnik.

Sony har sputnik. De kalder deres tjeneste Bravia Internet Video.

Samsung har SF Anytime og YouSee video-on-demand. Samsung kalder deres platform Smart TV.

Panasonic har ikke noget på nuværende tidspunkt. Den nye platform hedder Viera Connect (den hed Viera Cast i 2010).

Philips har adgang til Film2home, hvor der kan lejes film. Deres tjeneste hedder NET TV.

Sharp og Toshiba har ikke noget særlig interessant lige nu.

Alle sammen har adgang til YouTube.

Du kan læse lidt mere - og se billeder af tjenesterne - i vores anmeldelser af de forskellige producenters Tv under afsnittet funktionalitet. Jeg planlægger desuden at lave et lille overblik i forbindelse med næste Smart TV tema her på FlatpanelsDK. :)
Hej Rasmus

Jeg synes det lyder meget tillokkende med mulighed for VOD direkte på de nye fladskærme, men læser jeg rundt omkring er det så som så med kvalitet og brugervenlighed.

Måske kan du svare på følgende:

1) Man kan leje en film på fx http://sfanytime.com/ og tilslutte sin bærbare til fladskærmen. Giver det i princippet samme kvalitet som ved at leje film direkte i SF Anytime "app'en" på LG eller samsung skærme?

2) Når man lejer film i SF Anytime "app" på LG eller samsung skærme, hvordan betaler man så? Jeg mener at have læst at man skal på nettet med sin bærbare, hvis det er Yousee VOD.

Mvh Allan
Spørgsmålet her er nok mest rettet til Jer der pt. har et LG TV og med indbygget Netcast funktionalitet. Jeg har set, at LG taler om at deres Smart TV platform har Viaplay indbygget. Men; der tales ikke om Netcast, der er den gamle platform. Har nogle ejere af et LG TV med indbygget Netcast været i stand til at opgradere til Smart TV platformen og/eller bruge Viaplay via Netcast? Allerbedst; hvis nogle med et LG8500 kan bruge Viaplay?

Jeg ved spørgsmålet er en smule snørklet, men jeg synes LG er lidt 'uld-i-mund' ift. Netcast versus Smart TV, om det er det samme, herunder om platformen kan opgraderes.
Af morra19
Det kunne jeg også rigtig godt tænke mig at vide, da jeg lige har købt LE850N.
Af Michael P
Jeg har lige fået den nyeste software på mit LG 47LD750N, og der hedder det stadig netcast. Men har da Viasat On demand, hvis det er den i snakker om?
Af morra19
Jeg tænker lige så meget på om den har Google, facebook og alle de ting?
Af Michael P
Facebook, Viasat on Demand, youtube, SF anytime, mlb.tv, viewster, twitter, accedo, vtuner, google maps, picasa, accu weather, er dem der popper op, når jeg trykker på netcast knappen :)

Svar nok? :)
Af morra19
Hmmm, så er den eneste forskel nærmest at der er en reel browser i de nye smartTV. Jeg glæder mig til at få skærmen og lege med den.
Af Michael P
Det er nok forskellen så, hvis der er en browser i ja :)

Men det er total ligemeget for mig, da min computer alligevel er sat til tvét, pga. defekt skærm :P
Og så har jeg jo tastaturet og musen, så er man fri for at fedte med en fjernbetjening :)

Eller hvis man har en ps3 sat til, der er jo også browser i ;)
Af Elkjær
Først og fremmest vil jeg gerne undskylde min uvidenhed inden for området, hvilket er hvorfor jeg bruger dette forum.

Hvis man ikke har en LG-fladskærm med netcast kan man så ved at benytte denne: http://www.wupti.com/Produkter/TV-HIFI/ ... WF100.html

Få adgang til f.eks. viaplay på fladskærmen - i så fald hvordan skal det tilsluttes (der står både noget om modem og netværksforbindelse)

Hvis det kan lade sig gøre kan man så også optage det man ser på Viaplay ned på sin harddiscoptager?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Elkjær skrev:Først og fremmest vil jeg gerne undskylde min uvidenhed inden for området, hvilket er hvorfor jeg bruger dette forum.

Hvis man ikke har en LG-fladskærm med netcast kan man så ved at benytte denne: http://www.wupti.com/Produkter/TV-HIFI/ ... WF100.html

Få adgang til f.eks. viaplay på fladskærmen - i så fald hvordan skal det tilsluttes (der står både noget om modem og netværksforbindelse)

Hvis det kan lade sig gøre kan man så også optage det man ser på Viaplay ned på sin harddiscoptager?
Nej, det er så vidt jeg kan se bare LGs USB-enhed, der giver trådløst netværk/internet. Den kan bruges på LG Tv med Netcast, hvor man vil have trådløst netværk frem for kablet.

Hvis du vil have Smart TV funktionerne fra LG på andre Tv, så skal du kigge på LG ST600-boksen, som vi har anmeldt her på siden.
Af Elkjær
Ok.

Hvis man køber denne boks, vil man så kunne optage det man ser ned på sin harddiscoptager?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Elkjær skrev:Ok.

Hvis man køber denne boks, vil man så kunne optage det man ser ned på sin harddiscoptager?
Nej, desværre. Du kan generelt ikke optage indhold ned fra internettet på Tv eller harddiskoptagere.

Harddisk-optagere kan kun optage fra de indbyggede Tv-tunere (som sidder i harddisk-optageren, ikke dem der sidder i Tv'et). Så snart der kommer et ekstra kabel på - f.eks. til en anden boks - så kan man ikke længere få optagelser igennem. Det er en begrænsning, der bunder 100 % i rettigheder. Af hensyn til disse rettigheder begrænses muligheden tage indholdet "ud af enheden" af frygt for, at forbrugerne vil dele den med andre.