Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej
Jeg har for nylig anskaffet mig et Sony tv og har i den forbindelse fundet ud af at det er muligt at hente sourcekoden til firmwaren. Er det noget folk sidder og arbejder videre i evt. at forbedre tv'et? Det giver jo umiddelbart et væld af muligheder. Jeg har en ven der fortalte at man (på nogle modeller) med få ændringer kan opgradere tvmodellen til en bedre og dyere ved blot at indstallere anden firmware. Er det noget nogen kender til eller hvor der findes mere info?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Jeg har ikke selv så meget erfaring med at modificere firmware, men det er rigtigt, at nogen brugere har åbnet op for eksempelvis optagefunktionalitet eller internet-funktioner via firmware.

Før du kaster dig ud i projektet skal du dog være opmærksom på, at garantien som regel frafalder, så snart du begynder at rode med disse ting. Producenterne har naturligvis ikke noget imod, at man opdaterer firmware, men de er ikke glade for, at man installerer anden/modificeret firmware.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det er muligt at lave sin egen firmware til Samsungs modeller, da de basalt set blot kører Linux, men jeg ved ikke hvilket sprog Sony benytter. Det kræver jo lidt indsigt at skrive en velfungerende firmware.
Af Emil Østergaard
Tak. Ja ved godt man bør kende lidt til det inden man springer ud i det. Jeg mangler nogle funktioner som sagtens burde kunne kunne implementeres. Jeg havde bare håbet på at nogen herinde havde erfaring med det. Kunne også være at nogen havde læst den samme artikel som min ven omk. opgradering af model, blot ved at udskifte software.