Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej!

Jeg har virkelig dårligt signal på mit kabel tv. Jeg har et Sony KDL 40ex720. Jeg har et antenne kabel på 10meter plus en antenne forstærker på. Men signalet er stadig totalt grynet/snevejr på de analoge kanaler. Og på de digitale kanaler svigter kanalerne hele tiden, med ingen signal eller dårlig signal. Men nogle gange kan de godt virke, specielt DR1 og tv2 virker mest. Men da jeg flyttede ind, var problemet ikke så stort.

Det skal dog siges, at siganlet er helt væk, hvis jeg tager antenneforstærkeren af.

Mvh Jesper
sigvardsen skrev:Jeg har virkelig dårligt signal på mit kabel tv. Jeg har et Sony KDL 40ex720. Jeg har et antenne kabel på 10meter plus en antenne forstærker på. Men signalet er stadig totalt grynet/snevejr på de analoge kanaler. Og på de digitale kanaler svigter kanalerne hele tiden, med ingen signal eller dårlig signal. Men nogle gange kan de godt virke, specielt DR1 og tv2 virker mest. Men da jeg flyttede ind, var problemet ikke så stort.
Det skal dog siges, at siganlet er helt væk, hvis jeg tager antenneforstærkeren af.
Prøv først og fremmest med et kortere kabel. Ryk tv'et tættere på stikket og prøv om signalet bliver bedre.
Hvis din antenneforstærker har justerbart niveau, kan du evt. prøve at skrue lidt ned. Nogle gange kan forstærkningen også være for voldsom, men siden dine analoge signaler er ringe, er det næppe tilfældet.
Hvis det hjælper at rykke tv'et nærmere stikket, skylder du dig selv et ordentligt antennekabel.
Af Andyboy
Tjek at du benytter det første indgangsstik til huset / lejligheden - gør du det SKAL det virke uden forstærker. Tjek evt. med et andet tv for at se om det er tv'et + et kort antennekabel - ellers tag fat i yousee / stofa.
Af sigvardsen
Jeg prøvede det af med et kort kabel jeg havde, og og vupti var der godt signal igen! Men jeg skal have et godt 5 meter kabel, okay penge. Nogle anbefalinger? :-)
Af Peter Schrøder
sigvardsen skrev:Jeg prøvede det af med et kort kabel jeg havde, og og vupti var der godt signal igen! Men jeg skal have et godt 5 meter kabel, okay penge. Nogle anbefalinger? :-)
Det behøver ikke nødvendigvis være et dyrt kabel. Hvis du har en TDC butik i nærheden kan du få et Yousee-godkendt kabel dér.
Af Andyboy
Køb evt. noget 7mm antennekabel + sæt dine egne stik på.
Af sigvardsen
Jeg fik et 6 meter AudioQuest kabel til gode penge hos tapeconnection.dk. Så er glad for det hele virker nu til perfekhed ! :-)

Tak for hjælpen!