Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Mysen
Thumbs up til den idé Kwh.
Det er jo også det man gør ved test af eksempelvis opvaskemaskiner. Ikke fordi, der er nogen, der ved, hvad 45db er, før de hører det, men så kan man jo sammenligne med en model, man kender.
Notebooks får jo også den samme stresstest på en testside, når man skal vurdere varme og lyd.
Af PSSO
Har fået oplyst hos flere forhandlere, at rummets akustik spiller en stor rolle.

Har man en "kold" stue med nøgne betonvægge, trægulv, betonloft m.m. så vil blæserne kunne meget tydeligt.

Har man derimod en "varm" stue med vægtæpper, gulvtæpper m.m. så kan blæserne kun høres meget svag.

En mulighed for at undgå disse resonanser i et "koldt" rum kunne være at "lime" blygummi plader bag på VT30.

Overvejer p.t. at prøve. Ulempen er dog at få blygummi pladerne fjernet igen den dag man vil sælge TV'et igen. :((
Af wester123
Se lige denne mht. buzzing:

http://www.youtube.com/watch?v=bsicYOXVqDA

Det ser ud til at buzzing i virkeligheden stammer fra nogle vibrationer i kabinettet. Sandsynligvis forårsaget af vibrationer fra de små trafoer som sidder placeret på de forskellige print. Måske værd at prøve :-).
Af thomas_bk
kwh skrev:Det burde jo være relativt enkelt.
Laver du den så ikke lige!!
Af wester123
En i familien har lige købt et panasonic gt30 42". Der er ingen blæserstøj og ingen buzzing. Dvs. man kan høre en svag buzzing hvis man stikker øret helt ind til tv'et. Er det mon held, eller er det fordi det er et 42"? Jeg er nemlig tæt på at trække mine anklager overfor panasonic i mig igen. Farverne er dog lidt svære at få til at passe syntes jeg, og så er lyden ikke noget at råbe hurra for. Men der laves jo en såkaldt soundbar (sc-htb520) til tv'et. Nogen der har prøvet den?
Af marc23
Hej med jer,

Jeg har haft en VT30-55 tommer i ca. 3 mdr, jeg solgte mit pioneer 509 - pga. af manglende tuner. Jeg kan på ingen måde høre blæserne, men **** hvor det buzzing - som i kalder det, går mig på nerverne. Jeg syntes så det er blevet værre med tiden. Jeg har købt mit igennem hifiklubben med ekstra forsikring osv. Gad vide om de kan afhjælpe problemet.

Når det så er sagt, må jeg sige at fjernsynet er kanon på alle andre punkter, jeg går en del op i billede kvaliteten, og den er sublim! lækkert design og lækre med "smart tv".
Jeg prøvede også samsungs nye model 8005 - led men farverne og billedet er sku for kunstigt. overvejer dog at sælge vt30 og udskifte til samsung plasma eller andet der ikke larmer - jeg hader larm! Hvis man kunne fjerne larmen, og tvet som godt som fejlfrit for mit vedkommende.
Af wester123
Jeg tror tv'ets buzzing kan fjernes. Det stammer fra små trafoer på et af printene. Sandsynligvis er der tale om skruer som skal strammes på et af de print. Så hvis du tør kunne du jo afmontere bagpladen og lokalisere hvor det præcist stammer fra, og evt. spænde skruerne efter på det print. Ellers kunne du jo be Hifi-klubben om at gøre det for dig. Der er jo trods alt garanti på tv'et.
marc23 skrev:Hej med jer,

Jeg har haft en VT30-55 tommer i ca. 3 mdr, jeg solgte mit pioneer 509 - pga. af manglende tuner. Jeg kan på ingen måde høre blæserne, men **** hvor det buzzing - som i kalder det, går mig på nerverne. Jeg syntes så det er blevet værre med tiden. Jeg har købt mit igennem hifiklubben med ekstra forsikring osv. Gad vide om de kan afhjælpe problemet.

Når det så er sagt, må jeg sige at fjernsynet er kanon på alle andre punkter, jeg går en del op i billede kvaliteten, og den er sublim! lækkert design og lækre med "smart tv".
Jeg prøvede også samsungs nye model 8005 - led men farverne og billedet er sku for kunstigt. overvejer dog at sælge vt30 og udskifte til samsung plasma eller andet der ikke larmer - jeg hader larm! Hvis man kunne fjerne larmen, og tvet som godt som fejlfrit for mit vedkommende.
Af Maestroelite
wester123 skrev:Jeg tror tv'ets buzzing kan fjernes. Det stammer fra små trafoer på et af printene. Sandsynligvis er der tale om skruer som skal strammes på et af de print. Så hvis du tør kunne du jo afmontere bagpladen og lokalisere hvor det præcist stammer fra, og evt. spænde skruerne efter på det print. Ellers kunne du jo be Hifi-klubben om at gøre det for dig. Der er jo trods alt garanti på tv'et.
Yderst dårlig ide!!

Du skal absolut ikke afmontere bagpladen.

For det første kan det være farligt og for det andet kan du godt vinke farvel til garantien.

Så hvis noget skal gøres må det være Hifiklubben eller Panasonic der gør det.
Af wester123
Ja, nu skal man jo ikke bare stikke en skruetrækker ind på printet når tv'et er tændt. Det burde jo være logik. Nallerne skal man nok også holde væk når der er strøm på. Jeg mener nu ikke at garantien automatisk ryger hvis bagpladen har været afmonteret. Det kan jo ikke ses med mindre man bruger en gammel rusten skruetrækker som ikke passer 100 %. Men det sikreste er da at lade hifi-klubben gøre det.
Maestroelite skrev:
wester123 skrev:Jeg tror tv'ets buzzing kan fjernes. Det stammer fra små trafoer på et af printene. Sandsynligvis er der tale om skruer som skal strammes på et af de print. Så hvis du tør kunne du jo afmontere bagpladen og lokalisere hvor det præcist stammer fra, og evt. spænde skruerne efter på det print. Ellers kunne du jo be Hifi-klubben om at gøre det for dig. Der er jo trods alt garanti på tv'et.
Yderst dårlig ide!!

Du skal absolut ikke afmontere bagpladen.

For det første kan det være farligt og for det andet kan du godt vinke farvel til garantien.

Så hvis noget skal gøres må det være Hifiklubben eller Panasonic der gør det.
Af ridderen
Hej jeg er også blevet lykkelig ejer af 55 tommeren af vt30

Jeg er yderst tilfreds med den på alle områder Undtagen buzzing :(

blæserne er der men ikke noget jeg ligger mærke til. kun meget lidt

men buzzing lyden den er meget markeret. sidder ca 3.5 meter væk og hører det tydeligt. når jeg skruer op på volume 20-25 på tvet kan jeg stadig hører det.

den er købt hos hifi klubben. og de sagde at de ville komme ud til mig og lytte. hvis det blev ved.

det er især galt når det er mørke scener, og der kommer noget hvidt fra feks under tekster eller andre opjekter, så kommer buzzing lyden
Af Rewolvi
hi. jeg har haft mit tv i godt 3-4 uger og er overordnet tilfreds. bortset fra den summe lyd som kommer fra tv'et under bestemte omstændigheder. mit problem kommer hvis billedert er mørkt borset fra små hvide områder, det er altså ikke ved helt sort heller ikke ved rent hvid. jeg vil kalde det en klikkende lyd som kommer og går. jeg har fundet ud af at lyden kommer fra dette stykke print som sidder i tv'et (google noae6kl00005) det er en del at strømforsyningen som laver en mellemfrekvens klikkende lyd. nogen som har en ide om det løses ved at sende det til rep eller problemet forsætter?? blæserne bemærker jeg ikke og general plasma buzz har jeg ikke hørt noget til. mit gamle pioneer havde meget svagt buzz men det bemærkede man ikke, det her er bare meget mere hørbart.
Af ridderen
Jeg havde en medarbejder fra hifi klubben med på en lytter, hjemme hos mig selv. og han kunne også hører det.

vi blev enige om, at det lød ligesom en kilerem på en bil. (bare meget lavere)

så det spændende at se hvad de vil gøre ved det. hvis der overhovedet er noget at gøre :)
Af Rewolvi
jeg har valgt at sende mit til reparation i dag. og se om det er noget de kan få løst. jeg tænker bare at et tv der lyder sådan bliver svært at leve med i længden.. jeg tænker bare om det er selve printet der simpelthen er for dårligt lavet??
Af Ekmani
Har længe overvejet et køb af denne pana.

Men det var dog træls med de buzz og blæser ting, lad os endelig høre hvordan rep gik Rewolvi eller om nogen andre har haft andre positive effaringer med at få støjproblemer væk?

Synes der lyder lidt shaky og farligt at pille bagbeklædning af selv umiddelbart...
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8