Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej

Jeg har brug for et par forslag til et nyt tv på en 42" til 47" og til max 10k. Dem er der jo mange af, men feltet bliver noget mindre når der ikke skal være refleksioner (har et vinduesparti ved siden og bag kigge-positionen). Derudover skal det kunne bruges til xbox, dvs. at input lag skal "godt". Jeg har målt mit nuværende ældre Panasonic og det har et lag på 34 ms når det skal opskalere fra pc. Det generer mig ikke når jeg spiller.

Jeg har Panasonic TX L42E30 i kikkertern (som jeg har fået lov at måle input lag på, i en forretning i morgen). Har dog ikke fundet ret mange anmeldelser på det. Er der nogen der har det - og er tilfredse?

Derudover er der LG's 42LW550W som er tiltalende pga. de passive 3D briller, men skulle være helt ubrugeligt til spil pga. input lag - om end der vist er kommet en firmware update, som jeg dog kan ikke finde nogen der skriver har gjort underværker...

Nå, ja - også "MPEG4 ready"...
Af Periferisk
Hej

Jeg valgte at købe Panasonic'et efter at have testet det i forretningen (benyttede flatpanels programmet og min bærbare). I "Biograf-mode" havde det et lag på ca. 30 ms, og i "Spil-mode" var der et lag på ca. 10 ms. (varierede lidt). Jeg har ikke mærket nogen problemer med min XBox. Betragtnings-vinklen er også rigtig god - til siderne. Op og ned "mudrer" billeder, men det er lige meget, da jeg også sidder ned når jeg spiser :)

Der er stort set ingen reflektioner fra mine vinduer eller lamper. Kun lidt i den sorte plastic-rammer.
Der er kun én ting som jeg ikke er så pjattet med, og det er sortniveauet. Der er en del lyse områder i kanterne, hvis der er mørkt i stuen, og man f.eks. render rundt mørke steder i et spil.

Online-tjenesterne er lidt la-la, og minder en del om en nedskaleret version af dem på Boxee.
Den fandt selv min NAS, og kunne også godt vise mpeg4 film og afspille flac musik. Men jeg synes ikke lyd og billede passe helt - og musik er måske ikke lige det jeg vil benytte min fjernsyn til. Dertil er Boxee Box'en bedre...

Lyden er ok - til tv-avisen og lidt dokumentar. Den er ikke prangende, men det er heller ikke ren papkasse.

Én ting som synes er nifty er at det kan finde ud af og kommunikere med min Denon forstærker, så jeg kan styre surround-lyden fra fjernsynet remote.