Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af nk666
Hej.

Jeg er sku blevet lidt forviret omkring alt det her 3D skidt :(

120hz er = med 120fps eller misforstår jeg noget? for jeg kan på ingen måder se hvordan jeg skulle kunne spille med 120 fps i nye spil med alt på? så hvis ikke 120 fps er nødvendigt hvorfor skal særmen så kunne, hjælp mig med at forstå det her :)

Køber man nu en 120Hz skærm og et nvidia kort til 3d skal ens grafikkort så også være nvidia eller kan man køre på AMD grafikkort?

Jeg har også kigget på samsungs nye skærme med indbygget 3d kan nogen bekrafte om deres 3D er dårliger, har ikke kunne finde test af dem kun folk på forums og de er sku ikke altid helt troværdige, så nu prøver jeg selv på et :p og køber man en med 3D da man synes den er flot kan man så stadig bare købe et Nvidia kort og bruge deres 3d version på en samsung med det indbygget hvis det virker bedre?

og sidst men ikke mindst jeg har tidliger brugt photoshop meget og sidder derfor stadig på en crt skæm, er TN kvaliteten mærkbart dårliger eller er det noget men ikke ligger en masse mærke til ved spil?
Af TheSleeper
Du skal bruge en 120 Hz skærm for at spille Nvidia 3D :0)

For at få 3D effekt skal skærmen vise 2 billeder på samme tid, derfor er de 120 Hz nødvendig :0) ( 2 billeder af 60 Hz stk )

Hvis ikke du spiller 3D på skærmen, vil du hurtig ligge mærke til at en 120 Hz skærm er meget mere flydende i spil og på din desktop pga af den hurtige opdaterings hastighed.

Jeg har en LG W2363D 120 Hz og jeg skal aldrig tilbage til 60 Hz skærme igen :)

Der er en verden til forskel

(B

Samsungs S27A950 understøtter ikke Nvidia 3D out of the box, men der er et mindre workaround så den kan. Har en kammerat der har den og han spiller Nvidia 3D spil derpå uden problem. Jeg skal ud og ha den skærm i næste måned. Den er VIRKELIG lækker :0)
Af nk666
For at få 3D effekt skal skærmen vise 2 billeder på samme tid, derfor er de 120 Hz nødvendig :0) ( 2 billeder af 60 Hz stk )
så skal jeg altså kunne trække minds 120fps? for hvis min pc kun trækker 60 fordelt på 2 så ender jeg jo på 30 det kan en 60hz vel klare fatter sku stadig ikke hvorfor :)

Kunne man bruge AMD/ATI kort sammen med nvidia 3D ?

Den LG skærm du har var den jeg bla har kigget på som en mulighed, hvad er årsagen til du heller vil have den samsung, kunne være spændene at høre?
Af TheSleeper
nk666 skrev:For at få 3D effekt skal skærmen vise 2 billeder på samme tid, derfor er de 120 Hz nødvendig :0) ( 2 billeder af 60 Hz stk )
så skal jeg altså kunne trække minds 120fps? for hvis min pc kun trækker 60 fordelt på 2 så ender jeg jo på 30 det kan en 60hz vel klare fatter sku stadig ikke hvorfor :)

Kunne man bruge AMD/ATI kort sammen med nvidia 3D ?

Den LG skærm du har var den jeg bla har kigget på som en mulighed, hvad er årsagen til du heller vil have den samsung, kunne være spændene at høre?
Du har ret :0) Det kræver noget seriøst hardware at trække 3D spil. Det kommer selvfølgelig an på hvad spil det er, du vil spille i 3D. Du behøver ikke at trække alle spil i 120 Fps for at spille i 3D det er bare en mulighed :0).

60 Hz skærme er ikke bygget til 3D derfor :0)

Hvis du har AMD kort så er det Tri-Def 3D software du skal bruge, men det er ikke tæt på at være lige så godt som Nvidia 3D. Been there - done that :0)

Jeg skifter kun pga af den nye Samsung er 27". LG W2363D er en fantastisk skærm :0)
Af dMITIj
det skal lige siges at jeg ikke selv har en 120Hz skærm.

men der er også forskel på at spille i 120Hz vs 120Hz med 3D aktiveret, hvilket kræver en del mere af din maskine. (sådan forstår jeg det i hvertfalde.)

uanset hvad er 120FPS altid bedre end 60FPS så længe de 120FPS er "stabile".
personligt synes jeg at 120FPS og derover giver mig et meget roligere billede ifht. 60FPS (med vsync off)

med vsync ON synes jeg at alle FPS spil "hænger" forstået på den måde at det virker som om ens mus ikke flg. ens bevægelser, altså som om den kommer lidt efter? derfor spiller jeg aldrig med vsync ON i FPSspil.

men måske det er anderledes med en 120Hz fladskærm ifht. en 60Hz? det skulle i hvertfalde være den eneste grund til at jeg gad købe en 120Hz frem for en "alm. flad"
Af Rommel
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1299261733

Den Samsung skærm bruger aktive briller.
Den aktuelle FPS i spil, med 3D aktiveret vil aldrig blive mere end 60 FPS. Hvis man spiller i 2D, så kan FPS gå op til 120 FPS(som man kan se), men det er jo kun de aller kraftigste stationære som kan bruge en 120 Hz, og have alle settings på max, og spille et spil som Bad Company 2, eller Crysis.
Det er jo selvfølgelig muligt at sætte settings ned, så man får 120 FPS alligevel :)

Det @Thesleeper siger, at skærmen viser 2 billeder på samme tid, det er ikke sandt. Man vil altid skiftevis se et billed af gangen, med den ene side af brillen.

En ekstra ting, er at det er ikke muligt som standard, at køre SLI med nVidia kort, og have en AMD processor sammentidig, bare lige info :)
Af dMITIj
Med det nye chipset 990X er det muligt at køre SLI på et AMD mobo