Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej alle,

Jeg har kigget rundt, og selvfølgelig også set at der er stor tilslutning til Toshibas 32/37 WL66Z tv'et. Men spørgsmålet er, et det bedst at få et LCD-TV med dvb-t tuner indbygget eller ej? Fordelen er jo, at der er en fjernbetjening mindre, men er der nogen ulemper?

Er det til at leve med at en dvb-t tuner er udenfor tv'et, og man så skal styre en fjernbetjening til? Så skal man jo bruge den til de få digitale der er, og fjernsynets til alle de andre analoge.

Jeg har en PC med almindelig DVI output. Hvordan kobler jeg det til et LCD-tv så det giver bedst muligt kvalitet? HDMI indgangen via adapter, eller dvi-vga adapter? Eller bedst hvis TV-et har sin egen DVI-indgang? Hvilket jeg ikke ser så tit ved mid-range tv'er.

Ja, og så er jeg jo også lidt i tvivl om størrelsen. Er der nogen der kan give lidt guidelines i forhold til afstanden til tv'et? Jeg har godt 3 meter til det lige nu.

Håber at der kommer lidt fornuftige input til en lidt forvirret førstegangs LCD-køber! ;;) . (LCD er jeg da i det mindste blevet enig med mig selv om :)

Hyg Jer

panch