Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Har fornylig investeret i et Sony KDL-46NX720 tv som jeg er yderst tilfreds med. Jeg er lidt i tvivl om hvilken USB harddisk jeg skal indkøbe til at optage på. I Sony Centret hvor jeg købte TV'et oplyste de mig at det SKULLE være en USB disk med ekstern strømforsyning. Er der nogen i dette forum der har erfaring med dette? Kan USB porten ikke trække USB disken? Jeg frygter at en disk med ekstern strømforsyning larmer mere.
Håber I kan hjælpe :)
Af svejgaard
Umiddelbart vil en USB disk med ekstern strømforsyning ikke støje mere. Med mindre den interne disk kører med 7200 omdrejninger eller mere.
Når en disk starter trækker den mest ud af stikket og det kan være hér at problemet ligger. Jeg kan ikke huske om det er volt eller ampere, det er der nok en anden mere klog person i forum, der kan svare på :p

Lidt off topic; Hvor har du fundet dit NX720 og fulgte den lange højtalerfod med?
Af saynomore
Jeg købte det hos Sony Center Lyngby. Foden følger ikke med. Men super godt tv!
Af MortenTKKristensen
Altså, hvis dit TV har en standard USB 2.0 tilslutning, så siger standarden(!) at der skal være 5V og 500mA strøm i sådan et stik. Det kan sagtens trække de nye eksterne 2.5" Harddisk der findes i handlen.

På Samsungs fjernsyn står der decideret på USB-1 tilslutningen at der er HER man skal sætte harddisken til...

Jeg har lige køb en Western Digital (WD) 2.5" 500GB ekstern harddisk til 299,- i Elgiganten. Harddisken overfører ca 35MB/sek hvilket er rigeligt til HD optagelse/gengivelse, den har ikke ekstern strømforsyning, er helt lydløs og så lille at den kan klaskes bag på en fladskærm med en slat Gaffa tape. Findes også op til 1TB (1000GB+) til ca 900,-

Klart anbefales :-)
Af baktus
Jeg havde problemer med min 2,5" harddisk til mit nyindkøbte Samsung PS59D6910. Forbindelsen blev konstant brudt. Så købte jeg et kabel, så jeg kunne koble den til 2 USB indgange, så den får dobbelt så meget strøm. Det hjalp. Nu kører det perfekt.

Du kan få det til omkring 45 kr. inkl. forsendelse her:

http://www.av-cables.dk/computer_kabler ... 31_da.html
Af jes nielsen
har et hx720 og har bare sat en wd 250gb til der trækker strøm fra tvet og har ngen problemer haft