Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har læst på nettet at en scaler skulle være i stand til i væsentlig grad at forbedre fjernsynsbilledet på en fladskærm, da den kan skalere præcist til det panel man har. Derudover skulle den være i stand til at behandle billedmaterialet til en langt højere kvalitet end fjernsynene selv magter.

Er der nogen der har erfaringer med disse scalere? Til priser fra 17k og opefter må min. kravet selvfølgelig være "sparke r.." kvalitet ;)

Hilsen,

Mulle
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Der sidder jo allerede en scaler i alle TV du køber, så hvorfor købe en mere? Den er jo essentiel for at kunne vise et TV-billede med 576 linier på en skærm med 720 eller flere linier...
Af Mulle
Ifølge artiklen så er de processorer der sidder i fjernsynene ikke kraftige nok til at håndtere signalerne 100%. Derfor skulle "fejl" slippe igennem. Philips Pixel Plus blev nævnt som et eksempel.

Hilsen,
Mulle
Af Blaha
er ret sikker på at scaleren i tv'et klarer det fint. Med mindre du har købt et billigt et..

Smid evt link herinde..
Af Mulle
Hej,

Prøv f.eks. http://www.cso.dk/00231/00287/

Her tales der om at en DVDO kan forbedre billederne på Plasma og LCD "markant". Jeg har ingen anelse om, hvorvidt dette er salggas, eller der er noget om sagen?

Mulle
Af xcardman
DVDO Edge er ikke bare salgsgas og giver et bedre billede på SD.
Dem som køber en giver som regel også 3000 kr for en kalibrering, når de køber den.
om det så er til et tv eller projektor

men hvis man har en pio som min og ikke ser ret meget SD mere.
dog kan den hjælpe på et HD 1080I signal
Men ellers ja så er det spild af penge efter min vudering.

Men køber heller et rigtig godt tv fra starten.
nogen er jo ligeglad med et korrekt billede og så kan det også være lige meget.