Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af rkc
Er dette ikke rigtig billig,

Panasonic TX-P42C3E Plasma 2499,-hos fleggaard

eller er den ikke så god som x20.trist vi endnu ikke har fået en test af en af de billige modeller.
Af JesperKeller
Vil vove at påstå at selv X20'eren er skridtet over denne skærm.

C3 i 32" som LCD er fantastisk, men puha hvor jeg skammer mig over Panasonic at ville lade sådan et grimt bæst, blive sluppet løs på det åbne markede.

42C3e er nok den mest skrabede skærm du vil kunne finde. Men med det sagt, så er det en billig, stor skærm.
Og den lader også til at være klar til de nyeste signaler i Danmark, så det vil hellere ikke være noget problem :)

Held og lykke med det
Jesper Keller
rkc skrev:Er dette ikke rigtig billig,
Afhængig af betragtningsafstanden vil jeg mene at en opløsning på 1024x768 er for lidt til en 42" skærm. På 3 meters afstand vil det give et temmeligt uroligt billede.
Af BrianH
Peter Schrøder skrev:
rkc skrev:Er dette ikke rigtig billig,
Afhængig af betragtningsafstanden vil jeg mene at en opløsning på 1024x768 er for lidt til en 42" skærm. På 3 meters afstand vil det give et temmeligt uroligt billede.

Nej, sådan er det ikke. Over 2 - 2,5 meter og man kan ikke længere se/skelne pixels og der er ikke meget vundet fuld hd.
SD opskaleres ligeså godt til 786 pixels som 1080 og hd er i forvejen for det meste 720 pixels. Fladskærme viser nu engang det flotteste billede ved dets naturlige opløsning, og det gælder også visningen af 720p på en 720p skærm.

Hvad du mener med et temmeligt uroligt billede, ved jeg ikke.
Af Mysen
Jeg mener, det er ca samme billedkvalitet som X20. Den reelle afløser er vel CX30, men den er vel så også bedre på samme måde som G30 er bedre end G20, VT30 vs VT20 osv.
Det er en meget skrabet model, der bl.a. kun har 2 HDMI indgange, men i modsætning til X20 så har denne her fået IFC med i pakken. Jeg troede, du var fan af interpolation Jesper Keller, da du ofte kalder det en klar opgradering, hvis et tv har 100hz?
Desuden er design en smagssag, men man kan næppe forvente et åleslankt tv i børstet stål eller aluminium, når det er i denne prisklasse ;)

BrianH Et 720p signal skal også skaleres på et HD-ready tv. Og på et plasmatv er det endda en nedskalering, da den kun har 1024 vertikale linjer, og et 720p signal kommer med 1280.
Hvor meget (eller lidt) denne nedskalering har af betydning 3 meter væk, kan jeg dog kun gætte med på, men den gør det næppe på niveau med et Full-HD tv, hvis man går helt tæt på og kigger.