Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af edinger
@Mysen:

Jeg håber ikke, at dit indlæg er ment som et modsvar. For vi er sådan set helt enige.

Billede
Af Mysen
Nej det var ikke et modargument, men mere en uddybning af den skævhed, brugeranmeldelser i et forum kan give. Nemlig fordi det er folk med luppen fremme, der skriver herinde og ikke den almindelige bruger. Jeg mener egentlig ikke brugeranmeldelser, men nærmere folk der klager over forskellige skavanker på deres modeller. De mest kritiserede modeller herinde er nok VT30 og UXXD8005. Det skyldes næppe, at de er ringere end andre modeller, men rettere at fordi de er gode, overrasker det, at de ikke er perfekte.
Sidste år hed de store samtaleemner C7705 og G20. -Af samme årsag..

Jeg vil dog gerne indrømme min uenighed med subjektiv, negativ relation til dette tv uden belæg, og jeg behøver næppe nævne nogen navne ;)
Af Rene
jeg har 8005 40" og er pt glad for den. jeg har ikke set nogle fejl på den inu :)
Af silden
Hello
Har lige fået D8005 i 55", sad og så en svensk fodboldskamp i HD i går, knivskarpt og ingen hak eller slør, jeg oplever ikke andre problemer på mit tv, som andre beskriver, jeg har nu også kun haft det i 2 dage. :)
Af nanoflower
Personligt kan jeg ikke anbefale D8005 serien fra Samsung
Hentede en 46" i Elmutanten og returnerede allerede dagen efter pga a massiv clouding. Det var så galt at fruen i huset spurgte: "Er dit nye fjernsyn støvet...eller...?!"
Af Rene
til jer som har haft problemer med 8005. prøv at hent den nyeste firmwarre. jeg kender en som også havde købt 8005 i 46". og hun synes også billedet var dårligt, lige indtil de havde hentede den nyeste firmware, så var billedet perfekt :) prøv også at indstille diverse billede indstillinger, som flatpanels har gjort. det har jeg gjort, selvom jeg ikke har haft nogle problemer med billedet. HUSK OGSÅ AT FABRIKSINDSTILLINGER ER RINGE:
Af silden
Nu synes jeg ikke at mit 55" stod tosset, efter at have pakket det ud vil fruen se noget tv, og der blev kørt med fabriksindstillingerne i nogle timer og det var bestemt IKKE dårligt at se på, men efter at have prøvet indstillingerne herinde fra, var jeg noget skuffet, på mit stod det grumset og med dårlige farver. Men der er vel forskell på ens tv - nu om dage.
Af Peter Schrøder
silden skrev:Nu synes jeg ikke at mit 55" stod tosset, efter at have pakket det ud vil fruen se noget tv, og der blev kørt med fabriksindstillingerne i nogle timer og det var bestemt IKKE dårligt at se på, men efter at have prøvet indstillingerne herinde fra, var jeg noget skuffet, på mit stod det grumset og med dårlige farver. Men der er vel forskell på ens tv - nu om dage.
Det er i virkeligheden mere et spørgsmål om smag. I min omgangskreds er der ca. 10 tv som jeg har prøvet at stille på. De fleste (for ikke at sige alle) har ændret på mine indstillinger efterfølgende. Problemet er også at der utrolig stor forskel på niveauerne i tv-udsendelserne. Min oplevelse er at HD kanaler kræver en anden indstilling end SD kanaler for at se ordentlige ud. Samsungs "Naturlig" indstilling ser ikke så tosset ud, men er for kontrastrig og for blå for min smag.
Af lennon
Et andet problem er, at mange IKKE ved hvordan et korrekt billede ser ud, og derfor drages mod pangfarver og steril skarphed .