Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af M1ch43l
smid lige en kommentar, når du har fået herligheden op at køre....
Af Kramer87
Mht. en 3D blu Ray afspiller, hvilke er så de bedste på markedet? Nogen forslag?
Af Cult
MortenTKKristensen skrev:Hej med Jer,

Jeg har nu ejet en UE55D8005 i 3 uger, og kan kun anbefale denne skærm selv om den er dyr sammenholdt med konkurrenterne. Her er mine erfaringer pt:

* Designet med den tynde ramme er eminent og pt enestående - den lys-"bleeding" og striber som der omtales andet sted, har jeg ikkepå mit TV, blot lidt kantbelysning og hvide skygger når billedet er HELT sort. Fjernsynet hænger præcist som et billede på væggen og det er alle pengene værd i en pæn stue :-)

* En ulempe er at skærmfronten er blank og i en stue med sollys ses enhver fedtfinger og reflektion fra lys ses på skærmen. Sidder du lige overfor med sort skærm - kigger du på dig selv, og den effekt er mere udtalt end jeg havde troet. Det kan til tider være direkte irriterende, og billedet er bedst hvis der er helt mørkt i rummet. Her er Plasma bedre(?) Det nemt at holde fronten ren med den medfølgende klud - - men man skal nok ikke have for mange børn med nutella-madder i nærheden...

* Billede, farver, hastighed er uden sammenligning. Det er bare i orden og stærkt imponerende!

* 3D fungerer perfekt og imponerende - men selv om det er en 55" har man illusionen af at kigge ind i en "kasse". En 3D naturfilm om havets dyr bliver ligesom at stirre på ind i et akvarie, såh.... intet minde en 55" vil jeg anbefale, og med en 40" ville jeg forvente en noget flad fornemmelse..

* FIRMWAREFEJL: Som jeg har gjort opmærksom på andet steds, har denne serie en fejl i son ROVI-ON-SCREEN kanalguide, som ellers er en fed App. Den slukker TVet hvert 3. minut, og det kan IKKE slåes fra igen. Samsung ved det og er informeret, men de kunne ikke love at det bliver rettet i næste firmwareopdatering (3. part software?). Så brug Samsungs standard. Fejlen findes OGSÅ på Plasmamodellen (PS51D8005)

* Fjernbetjeningen.....fungerer som den skal, men Samsung...I skulle have KLASK for ikke at give noget ordentlig kvalitet at holde i hånden. Her havde noget tyngde, og metal-kvalitet været en mere lækker følelse

* Købte et standard "flat" beslag i Harald Nyborg til 169,- og det spiller perfekt. Hænger ca 1 cm fra væggen. Kan sagtens holde skærmen, da den ikke er særligt tung, så lad være at spilde penge her ;-)

Ellers - en SUPER glad ejer af Samsung UE55D8005. Har lige Købt en WD 500GB 2.5" ekstern USB harddisk til TV'et. Kostede 299,- i Elgiganten (bare hent den...lad være med at stille de unge mennesker spørgsmål!) smækkede den i USB-1 indgangen uden problemer og nu kan jeg både optage- og afspille HD udsendelser perfekt. SÅDAN!
Supert Morten, tak for info......sådan noget kan vi bruge. Overvejer selv 60" led el. 64" Plasma´en. God aften
Af Mads T.
Er der ikke andre end mig, der har oplevet banding når man ser fodbold på denne skærm? Jeg kunne ikke leve med det, sammenholdt med bleeding og clouding + en elendig fjernbetjening, hvor retningsknappen satte sig fast mod højre hele tiden (byttede tv'et efter 3 dage).
Af MortenTKKristensen
Kramer87 skrev:Mht. en 3D blu Ray afspiller, hvilke er så de bedste på markedet? Nogen forslag?
Da jeg købe mit Samsung UE55D8005, købte jeg samtidig den minimalistiske og helt nye Samsung BD-D7000. Den har ALT, koster lige under 2000,- og et FEDT design med touch, slot-in, WiFi, etc B&O GO HOME :-)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
B&O har ikke en BluRay afspiller, så de er nok ikke så bekymrede for Samsungs model...
Af Peter Schrøder
Torben Rasmussen skrev:B&O har ikke en BluRay afspiller, så de er nok ikke så bekymrede for Samsungs model...
He he. Og når de får én, er det jo nok Samsung indmad alligevel.
Af silden
Hello
Jeg har lige købt tv'et i mandags, fik levereret det om tirsdagen, testet på liv og løs om onsdagen, jeg har ingen af de nævnte problemer lige p.t., og både fruen og undertegnet er helt tilfredse med det. Så vi har ikke fortrudt købet af en Samsaung 55" nu hvor vi gik fra en 40".