Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af DeepzOne
Jeg står i den situation, at jeg forfærdelig gerne vil have mig et TV. Har set på et Samsung UE55D6575, som de har stående inde i Fona. De påstår at det er helt nyt og at de egentlig også er de eneste forhandlere lige pt.

Jeg kan dog ikke finde nogle test omkring dette tv, så kunne jeg godt tænke mig at vide, om der er nogen herinde der kan hjælpe mig lidt omkring dette tv. Er det et godt tv og hvordan sammenlignet med Samsung D8005? Er det egentlig pengene værd?

På forhånd tak.
Af M1ch43l
Prøv at søge på UE55D6505
Tror ikke forskellen er den store
Af red_martians
65xx er samme skærme indmadsmæssigt. Udadtil kan der være nogle designforskelle. Dog er det ikke unormalt at visse firmaer får producenten til at lave en lille afvigelse på fjernsynet, så de kan give den et unikt navn. Det er bl.a. senest set hos Elgiganten med 6517(6515) og nu også denne fra Fona.
Så det er nok korrekt at der ikke er andre end Fona der forhandler denne specifike model. Men 6505, 6515, 6525 og 6545 skulle meget gerne være samme skærm med samme billedekvalitet og med de samme egenskaber. Og denne fona-variant er med 99% sandsynlighed bare et medlem af klubben. Måske er det en anden fod eller sådan noget der er med.
Af Fredtoft
enig med red_martians

D6575 er ganske rigtig nyt på markedet, men kan ikke med mening sammenlignes med D8005 serien.

D6575 er på billedsiden helt svarende til D6505, men der kan være forskelle i design samt bundlet tilbehør (D6505 kommer nu med 2 sæt aktive 3D briller, men den samme klamme remote). Derudover skulle der være lidt mere lyd i 6575, men det gør næppe nogen stor forskel.

Det må ikke forveksles med D67XX modellerne som også er på vej på markedet nu, og som svarer til D6505 men med microdimming, taget fra 7-/8- serierne.
Af junsas
DeepzOne skrev:Jeg står i den situation, at jeg forfærdelig gerne vil have mig et TV. Har set på et Samsung UE55D6575, som de har stående inde i Fona. De påstår at det er helt nyt og at de egentlig også er de eneste forhandlere lige pt.

Jeg kan dog ikke finde nogle test omkring dette tv, så kunne jeg godt tænke mig at vide, om der er nogen herinde der kan hjælpe mig lidt omkring dette tv. Er det et godt tv og hvordan sammenlignet med Samsung D8005? Er det egentlig pengene værd?

På forhånd tak.
sjovt nok har jeg netop også oprettet en sådan tråd , men dog ingen respons derfra...... :(
Af DeepzOne
Fredtoft skrev:enig med red_martians

D6575 er ganske rigtig nyt på markedet, men kan ikke med mening sammenlignes med D8005 serien.

D6575 er på billedsiden helt svarende til D6505, men der kan være forskelle i design samt bundlet tilbehør (D6505 kommer nu med 2 sæt aktive 3D briller, men den samme klamme remote). Derudover skulle der være lidt mere lyd i 6575, men det gør næppe nogen stor forskel.

Det må ikke forveksles med D67XX modellerne som også er på vej på markedet nu, og som svarer til D6505 men med microdimming, taget fra 7-/8- serierne.
Designet er lidt anderledes og der følger ingen 3D-briller med, da jeg spurgte dem derinde.

Synes det er det tv der synsmæssigt, var det jeg blev mest tiltrukket af, selvom jeg egentlig havde sat mig for et D8005, indtil jeg så det rigtig.

Jeg vil bare ikke give så mange penge for et tv forid det er stort og flot, hvis selve kvaliteten ikke lever op til standarden! Men så 3D på det og var ganske imponeret. Skal dog sige, at det er første gang jeg har set 3D før.. he