Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Har et Samsung 55C8705 som jeg har været OK tilfreds med.

Nu vil jeg købe et nyt, men hvad er bedst af de 2 nævnte - LG eller Samsung? Og hvad med designet?

Umiddelbart lyder LG´et jo fristende med 3D uden flimmer og med nano-halløj :-) Nogen der har set det Live?
Brugeravatar
Af edinger
Hvis du har et tv, som du er tilfreds med og ovenikøbet i en tidssvarende størrelse (55"), hvorfor er du så så forhippet på at skifte model?

Er det et "gadget-gen", som byder dig (og dine ligesindede) altid at have det nyeste nye eller...?

Jeg er såmænd bare nysgerrig, da jeg, som du kan se, selv er ejer af en ældre Pana-skærm, som jeg ingen planer har om at skifte ud foreløbig.
Af claustrier
Det er bare den indre nørd :-)
Har mulighed for at købe billigt ind, og når jeg sælger forholdsvist hurtigt, er der knapt så stort tab på den 'gamle' model. Stadig dyrt i længden, men sjovt :-)
Af JesperKeller
Jeg kender det godt, det med det indre nørde-gen! Hvert år er alle skærme fyldt med nye fristelser og de bliver bedre og bedre for hvert år!

I forhold til sidste år, har Samsung fået en enorm fejlprocent på deres større skærme, netop dette gør at jeg vil anbefale dig at købe LG'en da den er bagbelyst.

Udover det er LG'en spået til at have bedre sort-farve end Samsungen og tyndere!

Held og lykke med det
Jesper Keller
Af xcardman
hvis du er en nørd i den gode ende

så skal du helt klart købe den nye LG
alene fordi den har local dimming

men havde nok lige set en test af den

om man har set den live, er lige meget
det kan du ikke bruge til en meter
fordi der er så mange ting som gør man ikke kan bedømme et tv i en butik
Brugeravatar
Af edinger
Fair nok.

Selv er jeg for snusfornuftig til at skifte, før der virkelig sker nye landvindinger.

Gider heller ikke hele tiden at skulle have besværet med vægmontering og usynlig kabelføring. For det skal naturligvis gøres med stil ;)
Af claustrier
den med monteringen er klaret med et super fedt og super slim vægbeslag, der passer til alt op til ca. 65", og et hul i væggen, så skift af TV tager 10 min ;-)
Af xcardman
edinger skrev:Fair nok.

Selv er jeg for snusfornuftig til at skifte, før der virkelig sker nye landvindinger.

Gider heller ikke hele tiden at skulle have besværet med vægmontering og usynlig kabelføring. For det skal naturligvis gøres med stil ;)
så har du vist aldrig set en pio 500M som er indstillet

så vil du grine ad din px80

har selv haft et
Af Nero
Er Pioneer fortsatt overlegen på alle punkter hvis vi snakker ren bildekvalitet uten alle extra features? Når det gjelder tråden så ville jeg antagelig tatt LG LW980 fremfor 8005 led grunnet at jeg hater inhomogen belysning, populært kalt bleeding/clouding.. Den dagen samsungs edge led modeller ruller av samlebåndet med perfekt homogen belysning kommer de til å få ganske mange nye kjøpere tror jeg.. har dog mine tvil om den dag kommer.
Brugeravatar
Af edinger
xcardman skrev:
edinger skrev:Fair nok.

så har du vist aldrig set en pio 500M som er indstillet

så vil du grine ad din px80

har selv haft et
Øh, nej.

Det mindes jeg nu heller ikke nogensinde at have påstået.

Jeg har dog set en LX5090 med ISF-kalibrering. Og selvom det er en fremragende skærm – og naturligvis også bedre end PX80 – var det nu ikke noget, som ligefrem fremkaldte latter hos mig. Tværtom blev jeg ærgerlig over, at prisen var så høj.

For sådan en prægtig skærm kunne jeg da godt have tænkt mig.
Af claustrier
Well, jeg har bl.a. Haft et pio 500M, og selvom det er et godt tv er det nu heller ikke bedre end som så.

Synes billedet var mere grynet på plasmaen, foretrækker LCD ... Og det er ikke for at starte en formatkrig, blot at fortælle at selvom billedeksperterne sikkert har ret, opleves det måske forskelligt af en almindelig bruger...