Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej, jeg skal invester i et nyt tv. Dette tv restatter en gammel kasse af et tv. Vores modtager er en gammel (25/30 års) antenne.

Signalet er dårligt og hvad kan jeg gøre for at forbedre signalet og tv'et? Jeg har 6000 kr at køre godt med, hvilket tv vil være bedst?

Mange tak.
Af BrianH
Ved ikke hvad du kan gøre, andet end at købe en ny antenne (de er ikke ret dyre)
Alternativt kunne du få tv gennem internettet (TDC f.eks.)
Af Andyboy
Du kan bruge næsten hvilken som helst antenne til digital tv. Jo større jo bedre. Tjek evt. også om dit nye tv kan levere strøm via antennekablet. I så fald kan du få en af de nye små antenner. Disse er dog ikke ligeså effektive som en almindelig antenne med mange elementer.
Af SorenAT
Okay, nogen ide hvilken antenne som der ville være et godt købt? Lige pt, har vi en kæmpe antenne, (dog gammel) som kan til tider være meget ustabil.
Af Andyboy
Tjek om der sidder et delefilter - hvis ja - pil det fra og træk evt. et nyt kabel fra tv til antenne. Hvis elementerne er intakte burde den gamle antenne være ok - ellers er hovedreglen jo større jo bedre. Sørg også for at den peger i den rigtige retning (kig evt. på dine naboers). Du kan få en god triax antenne hos www.amel.dk, men finder både boks, kabel og og antenne billigere hos eksempelvis harald nyborg.