Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Peter Schrøder
Hedegaard86 skrev:Okay har surfet lidt rundt på forummet nu og fundet nogle negative kommentarer - Men altså, vil der ikke næsten altid være et eller andet problem eller negativt ved en fladskærm? :)
Jo, der vil altid være nogen der har noget at udsætte.
Brugeravatar
Af edinger
Peter Schrøder skrev:Jo, der vil altid være nogen der har noget at udsætte.
Visse skærme har dog en bedre "historik" end andre.

At dømme ud fra den megen brugerrespons er kritikken i tilfældet D7005/D8005 fuldt berettiget.
Af Hedegaard86
Med de kritikpunkter er det lige før, at jeg ikke gider at have den alligevel... :D

Uanset hvad, ville det være en forbedring i forhold til min nuværende skærm, som er næsten 5 år gammel :)
Hedegaard86 skrev: Jeg har besluttet mig for at købe Samsung UE46D8005, MEN jeg kom til at tænke på, om det er den "rigtige" størrelse i forhold til min siddeafstand fra skærmen.
Jeg har et Sony KDL-46EX503 (46" LCD). Jeg synes billedet bliver lidt grynet ved almindelige digitale udsendelser (ikke HD) hvis jeg sidder for tæt på (ca. 2 m). Jeg har fundet ud af, at 3 - 4 meter er en passende afstand. Når jeg ser HD er der ingen problemer uanset afstand.

Det kommer dog også an på udsendelsen da der er forskel på kvalitet og opløsning ved almindelige digitale udsendelser.

/Dolmio
Af Mysen
Hedegaard86 skrev:Med de kritikpunkter er det lige før, at jeg ikke gider at have den alligevel... :D

Uanset hvad, ville det være en forbedring i forhold til min nuværende skærm, som er næsten 5 år gammel :)
Køb den nu bare. Der er en grund til at den har fået en topanbefaling award herinde, og hvis du ikke kan leve med de minusser, der følger med, må du jo bruge din returret såfremt den er købt på nettet.

Man skal også huske, at den bleeding, som folk returnerer deres skærm over, skaber et gigantisk påstyr fordi folk forventer en perfekt skærm, når man giver 10.000+. Det er dog langt fra sikkert at det vil irritere dig ved normalt brug, og så er det jo et spørgsmål om HVOR meget, det generer i et mørkt rum. - og hvor tit, du ser tv i et mørkt rum.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Kritikken af lysproblemerne på UExxD8005 er berettigede. Det kræver dog, at man kigger på et billede hvor farven i bunden af skærmen er nogenlunde homogen (og ikke er sort). Her vil man kunne se en lysende stribe, som breder sig en centimeter op på skærmen. Hvis man ikke vil have disse problemer, så er det ikke deres thin-edge modeller man skal kigge på.
Af Hedegaard86
Hejsa,

Nu bliver jeg nødt til at have lidt yderlig hjælp :)

Jeg talte med en medarbejder i en Hifi-afdeling omkring mit valg - Han spurgte også ind til, hvad jeg primært skulle bruge fjernsynet til, og mit svar var 50/50 med almindelig fjernsyn og spil/film.

Han siger så til mig, at han ville anbefale at jeg tog plasma udgaven, fremfor LCD/LED udgaven.

Så der blev jeg jo lidt i tvivl om, hvad jeg skulle gøre - Så jeg har ikke købt noget endnu, før jeg lige har fået endnu et par gode råd herfra :)

Så mit spørgsmål er:

Skal jeg vælge LCD/LED eller plasma udgaven, udfra følgende kriterier -

-Bruges 50/50 til almindelig fjernsyn og spil/film
-Skal være i en forholdsvis oplyst stue i dagstimerne - og der vil ikke altid blive trukket gardiner for (Hvis jeg kan undgå det).
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Plasma frarådes typisk hvis du skal spille meget på skærmen. Samsungs skærme har en tendens til at have mere retention ift. eks. modellerne fra Panasonic, hvilket kan være et problem hvis du spiller i mange timer i træk.
Af Hedegaard86
Tak for svar :)

Jamen jeg går efter min første indskydelse så :D