Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af THM
imponerende høj fejlrate. nu er det vel ikke en blinkende pixel, men en død pixel, så du ser den vel ikke fra sofaen...?
Af TheGreatGazoo
Det er en stuck pixel ca. midt på skærmen. Desværre er det den grønne sub-pixel så den lyser ganske kraftigt op og er synlig f.eks i konsol-siddeafstand. Naturligvis er det ikke noget man spotter efter 2 sek. første gang man kaster blikket på skærmen, men når man først har opdaget den er den helt klart synlig.

Den blinkende pixel på forrige skærm sad i 3. kvadrant/nederst i venstre hjørne og blinkede blåt. Af de 2 skærme ville jeg klart have foretrukket den med den blinkende pixel. Også fordi den nye har mere dirty screen i form af 2 brede horisontale linjer tværs over midten af skærmen (dog ikke noget der generer i praksis, men altid surt at tage et skridt i den forkerte retning).
Var ellers positivt overrasket over mængden af dirty screen på skærm nummer 3.

Som nævnt havde den 3. skærm også et fremmedlegeme under glasset, men det har den nye skærm også(?).
Placeringen af fremmedlegemerne har begge gange været tæt på kanten (ca. 5 cm), og da de er sorte er det ikke synligt/generende ved normal siddeafstand. Størrelsen minder om hullet i en enkrone, måske lidt mindre.
Disse fejl generer mig ikke rigtigt. men synes da det er lidt mærkværdigt. Måske LG burde rense deres vakuum-pumpe eller noget.

Men ja, der er ikke meget glæde over investeringen. Har faktisk brugt aftenen på at se serier fra netflix på min 15.5" laptop, det burde sige det hele...
Af steen_c
jeg må, og ærlig talt indrømme at jeg syntes du er et utaknemmelig skarn, for at sige det mildt, på grænsen til at være røv forkælet. jeg syntes derimod at du skulle være taknemlig for at LG i det hele taget tager sagen op, det er de ikke forpligtet til, da det er forhandleren (sælger) der har reklamations forpligtelsen, men da de er gået konkurs, syntes jeg det er et kæmpe cadeu til Lg at de gør noget ved sagen, og at de giver dig et skidegodt tilbud. som de heller ikke er forpligtet til, syntes jeg er rigtig god service. men hvis de gav dig en større og bedre plasma skærm, så var det sikkert heller ikke godt nok. i den her sag holder jeg med LG, som jeg syntes har givet en fantastisk god service. bare min mening.
Af TheGreatGazoo
Jeg har fået 4 skærme med fejl. Jeg bestilte mit TV i Januar vi er nu i September. På et tidspunkt gik der 4-5 måneder imellem ombytningerne.

Jeg er måske forkælet, men du er den type forbruger der er grund til at man overhovedet kan sælge sådan noget lort. Tak for det
Af THM
steen_c skrev:jeg må, og ærlig talt indrømme at jeg syntes du er et utaknemmelig skarn, for at sige det mildt, på grænsen til at være røv forkælet. jeg syntes derimod at du skulle være taknemlig for at LG i det hele taget tager sagen op, det er de ikke forpligtet til, da det er forhandleren (sælger) der har reklamations forpligtelsen, men da de er gået konkurs, syntes jeg det er et kæmpe cadeu til Lg at de gør noget ved sagen, og at de giver dig et skidegodt tilbud. som de heller ikke er forpligtet til, syntes jeg er rigtig god service. men hvis de gav dig en større og bedre plasma skærm, så var det sikkert heller ikke godt nok. i den her sag holder jeg med LG, som jeg syntes har givet en fantastisk god service. bare min mening.
da LG på har pixelfejlsgaranti på deres N-modeller er de forpligtiget til ombytning