Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej.

Jeg har lige set et godt tilbud på Samsung 46D7005, Kr. 12.000,00 incl. en DVD afspiller, film og levering.

Men da jeg egentlig ville have en 46D8005, vil jeg høre om der er nogen der kender forskellen og om jeg hellere skulle købe 46D8005 ?

Hilsen
Blauenfeldt.
Brugeravatar
Af edinger
Design (læs mere i tråden her).
Af Kajs Bodega
Kun hvis du er en "sucker" for design, og gerne vil give nogle tusinde ekstra, for et mere eksklusivt design med ramme i børstet stål, og et lysende logo i bunden.

Du skal dog også være obs, på de store problemer med clouding på disse modeller, som du kan læse mere om i et utal af tråde her på forummet.
Af Blauenfeldt
Det vil sige at den eneste forskel er :

Akrylramme i stedet for stålramme og lysende logo.

Kan du meget kort sige noget om modellens "clouding" problem og gør det at man skal holde sig helt fra den (modellen bliver jo rost pænt i forkellige test).

Blauenfeldt.
Af Maestroelite
Bare glem mit indlæg hehe.
Jeg spurgte indtil om der spurgtes til LED eller Plasma da de begge har næsten samme navn, men da det er 46" der snakkes om kan det jo kun være LED model O_O
Af Kajs Bodega
Så vidt jeg er orienteret så er det vist eneste forskel på disse 2 modeller.

Mht. clouding problemet, så kan du risikere at få en skærm der ligner nedenstående eksempel (eller endda værre), hvor lysfordelingen er rimelig "skæv". Dette kommer specielt til gene hvis du ser en dyster film med mørke nuancer.

[img]http://www.flatpanels.dk/billeder/panas ... small4.jpg[/img]

Men som Maestroelite skriver, så vil du ikke opleve clouding problemet hvis du var ude efter plasma-versionen af denne skærm.
Brugeravatar
Af edinger
Blauenfeldt skrev:Kan du meget kort sige noget om modellens "clouding" problem og gør det at man skal holde sig helt fra den (modellen bliver jo rost pænt i forkellige test).

Blauenfeldt.
I denne – og mange andre – tråde diskuteres clouding-problematikken heftigt.

Det lyder ikke al for lovende.
Brugeravatar
Af edinger
@Kajs Bodega:

Jeg stiller mig op i koret af folk, som finder det surrealistisk, at så "fejlbehæftede" skærme sendes på gaden i 2011.

Jeg ville forsøge mig med Sharp, hvis valget faldt på LCD.
Af Blauenfeldt
Tak for jeres svar.