Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af DksMester
Hej

Var den lykkelige ejer af et samsung ps50c7705 plasma tv, indtil det væltede, ved en klumsede kæreste, og fik en stjerne flænge :( Skærmen er helt død.
Spørgsmålet er om man kan skifte panelet? Modellen er jo lige udgået, så om et sådan panel kan skaffes? Eller skal der et helt nyt tv til.

Nogen kloge hoveder der ved det, inden jeg tager til elgiganten med fjernsynet.

mvh
Jacob.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Den generelle anbefaling er, at det ikke kan betale sig. Panelet er jo et af de absolut dyreste komponenter i en skærm. Og når man tilføjer besværet med transport og arbejdstimeløn til montering, så ender prisen ofte ret højt.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Glem det. Som Rasmus skriver, så vil det koste det samme som en ny skærm.
Af PeterD
Kæresten må skylde 10 omgange eller måske snarere 30.

Og det bør være op til dig alene om det skal være i sengen eller i baren.. 8)
Af DksMester
Det er også lidt surt at have et rep. tv istedet for et nyt. Men indtil videre vil forsikringsfirmaet have at jeg undersøger mulighederne for at få det lavet.
Det skod ved det, er at tv'et kun er 2 md gammelt og jeg har derfor fået det til spot pris 9000kr, da det var en udgående model. Det er derfor svært at finde en erstatning til samme pris i den kvalitet. suk.
Af DksMester
Ja der er ikke så meget bøvl med hende det næste stykke tid :)
Af JesperKeller
Det er en skam dette. Især når det kun er en to måneder gammel skærm.

Hvis det sker ofte at din kæreste er en klodset en, så køb for guds skyld den tillægs forsikring man bliver tilbydt ved køb af tv! Ved f.eks at Elgigantens forsikring ville have dækket den, ved at reparere den eller ombytte den til tilsvarende model (Hvilket i dit tilfælde vil være en ny model).

Har selv fået mig en hel ny MacBook Pro igennem Elgiganten fordi jeg tog mig en skøjte tur på en glat vej, uden skøjter naturligvis O_O
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Flere forsikringsselskaber tilbyder tillængsforsikringer, som dækker al elektronik i huset på én gang, så man ikke skal tegne forsikringer pr. dims. Visse firmaer skelner mellem uheld og funktionsfejl, hvor der skal tegnes forsikring på begge dele hver for sig (eks. Tryg).

Jeg må muligvis teste vores "pludselig skade"-forsikring af en af dagene, da konen lod sin smartphone ligge på et bord med vand. Sådan nogle huller til medhørs-højttaleren virker som ret effektive kapilargange, så de fyldte telefonen med vand på et splitsekund...
Af wizardmand
ja i sær hvis det var en iphone så er der intet man kan gøre for at redde den.
Af THM
DksMester skrev:Det er også lidt surt at have et rep. tv istedet for et nyt. Men indtil videre vil forsikringsfirmaet have at jeg undersøger mulighederne for at få det lavet.
Det skod ved det, er at tv'et kun er 2 md gammelt og jeg har derfor fået det til spot pris 9000kr, da det var en udgående model. Det er derfor svært at finde en erstatning til samme pris i den kvalitet. suk.
ps51d8005 kan fås til omkring 10k og vil være en oplagt erstatning, hvis det er en mulighed...