Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Responstiden er fin til at klare sport, men du bør nok slå Samsungs 200 Hz system fra, da du ellers vil opleve, at der kan opstå lidt fnidder omkring spillerne, når de bevæger sig henover banen.

Som jeg har nævnt før er min holdning dog, at plasma-TV generelt er bedst til sport, fordi de har en noget hurtigere responstid.
Af BaSsE_-
Hej Rasmus

Tak for svaret, håber da på den vil kunne klare det, da jeg er ikke er meget for plasma, da jeg har en meget lys stue, og plasma bruger for meget strøm...
Af JKNU
hej Rasmus,

har lige fået mit UE55D7005 og har erfaret problemer med skygger/utydelige spillere især bagerst i billedet. Har forsøgt at afhjælpe i menu under "motion plus" men det lader ikke til at hjælpe. Du nævne, at man skal slå 200hz fra - hvor gør jeg det - har efterhånden forsøgt alt :((

MVH
JKNU
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
JKNU: 200 Hz er det som Samsung kalder Motion Plus, så du har fat i den rigtige funktion.

Men "uskarpe spillere" er nok nærmere et spørgsmål om det signal du får ind i huset. Hvordan modtager du Tv? Har du indstillet digitale kanaler og HD-kanaler? På en 55-tommer tager dårlige Tv-signaler sig jo også ganske dårligt ud.
Af kskruger
Ja, der er mange som glemmer, at hvis man har et halv dårligt billede eller signal, så bliver det absolut ikke bedre, hvis man ser det på en stor 55" skærm.
Af JKNU
hej,

har yousee kabeltv - mit signal kommer ind via samsung yousee box som så går over i surroundenhed Samsung HWC500. Mit tv er også tilsluttet HWC500.

synes egentlig billedet er skarpt når jeg ser andre programmer.

har i andre ideer?

mvh
JKNU
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
JKNU skrev:hej,

har yousee kabeltv - mit signal kommer ind via samsung yousee box som så går over i surroundenhed Samsung HWC500. Mit tv er også tilsluttet HWC500.

synes egentlig billedet er skarpt når jeg ser andre programmer.

har i andre ideer?

mvh
JKNU
Ok, jamen så burde du have både digitale kanaler og HD-kanaler.

Fodbold er desværre ikke de udsendelser, hvor kvaliteten er højest på. Specielt Superliga'en sendes i meget komprimeret kvalitet. Og komprimeret sport bliver netop endnu dårligere end eksempelvis komprimeret Tv-avis udsendelser, simpelthen fordi billedet skal opdateres konstant.

Ud fra det du siger, tror jeg bestemt ikke der er noget galt med dit Tv. Til gengæld tror jeg du kan melde dig ind i klubben, som støtter bedre billedkvalitet hos Tv-udbyderne - særligt på sportsudsendelser 8)

Læs eventuelt lidt mere omkring billedkvalitet hos Tv-udbyderne i denne test:
http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?suba ... 1274258458
Af macbane
Ser du fodbold fra HD kanlerne 3+. Kanal 6 og TV2 sport så er billedet langt bedre end de almindelige kanaler.

Jeg har selv en 46" D7005 og det har jeg ingen problemer med, hverken farvegengivelse eller skarphed. Men til gengæld lacker billedet enormt meget, men kun under fodbold. Som jeg skrev i en anden tråd så er det den type "hakken" som LCD/LED altid har haft, bare gange 10. Jeg er så skuffet over mit D7005 at jeg nu sælger det til fodel for en Plasma.

Min kammerat har en Samsung 50" c685 plasma som kostede det halve og er dobbelt så godt.. Hvad billedet angår.