Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Flippy
Jeg har lige fået samlet min nye computer, og nu har jeg fået et grafikkort med HD, så jeg skal selvfølgelig have en skærm der kan klare Fuld HD det klart :)

Efter megen søgning og kigget på tests her og på andre sider, så er jeg nået frem til at denne skærm LG W2363D-PF er et godt køb hvis man køber den på Amazon da man spare ca. 1400 kr, den kan nemlig fås til ca. 1600 kr med fragt der.

Jeg har et ATI Radeon 6870 (http://www.computersalg.dk/produkt/8921 ... adeon-PCI#) og så tænker jeg lidt på om det er overdrevet at købe sådan en skærm der, altså om jeg skal købe en der er lidt dårligere, er nemlig i tvivl om om mit grafikkort overhovedet kan klare at udføre de ting det skal for at bruge denne skærm fuldt ud. Nogen der ved det?

Og så forstår jeg ikke det med Hz, altså lige nu køre jeg med 60 Hz kan jeg se, og det er fordi min skærm ikke kan klare højere, men den nye der kan klare 120 Hz, men vil mit grafikkort kunne følge med på det? Eller har Hz intet med grafikkortet at gøre?

Håber nogen vil svare på alle mine spørgsmål og hjælpe mig med at foretage et godt køb her :)
Af Stefanjesp
Til den pris ville jeg ikke tøve med at købe den skærm.

Med hensyn til Hz betyder det bare at skærmen kan vise 120 billeder i sekundet, så om dit grafikkort kan klare det afhænger hvilket spil du spiller og hvor kraftige settings du kører.

Hvis du har planer om at spille i 3D ville jeg dog at skaffe et NVidia grafikkort istedet, da AMD Radeon ikke har en så god 3D teknologi endnu.
Af Flippy
Tak for dit svar, har ikke tænkt mig at bruge 3D overhovedet.

Er næsten helt sikker på det skal være den så, andre der har noget at sige? :)
Evt. nogen som har sådan en skærm og kan anbefale den?
Af Vaag
Jeg har for nyligt selv anskaffet mig en af slagsen efter masser af research og overvejelser.

Det er en dejlig, stor skærm, især når man kommer fra en gammel 19-tommer. :)

Jeg købte min på tilbud til omkring 1600 og har bestemt ikke fortrudt.
Selvom jeg ikke bruger den til 3D er det da rart at ha' muligheden syns jeg.
Men Crysis 2 på en 120hz skærm? Det er lækkert...

Hvis man skal sige noget imod, kan knapperne på skærmen godt være lidt irriterende, men det er bestemt ikke noget der generer til dagligt.

Håber det hjalp!
Af Flippy
Tusind tak for hjælpen, jeg har bestilt den gennem Amazon til 1695 kr med fragt, så nu venter jeg bare på den ankommer og jeg kan nyde HD tv på min nye pc :p hehe
Af Neser007
Hvordan faen fik du dem til det, når jeg prøver påstår de bare at de ikke sender til min adresse :((

EDIT: Har fundet ud af det :)
Af Flippy
Okay :)
Vælg Whistler Technology at få den sendt med, de har den laveste pris og fragt tilsammen i forholdet til alle de andre.
Af Neser007
Som Flippy skrev, vælg Whistler Technology, de sender til Danmark. Har modtaget min, nice 8)
Af Wolf
Hej vil lige høre om hvor lang tid der gik før i modtog jeres skærme? Jeg bestilte også en skærm ved Whistler Technology i søndags, de har dog ikke afsendt den endnu hvilket der undre mig lidt eftersom skærmen var på lager?
Af MassMan
Er grunden til at W2363D er gået ud af produktion at der kommer en ny og bedre 120hz skærm fra LG?