Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej alle.
Håber, at I kan hjælpe mig med at få liv i min fladskærm igen. Jeg har en Samsung 40" (LE40A557P2), og den har netop rundet 3 år, så garantien kan jeg desværre ikke gøre brug af.
Mit TV vil ikke starte op / tænde. Den røde standby-knap står blot og blinker, som den normalt gør ved opstart - der sker bare ikke noget. På dette Samsung fjernsyn er der også et blåt lys i bunden, som lyser når skærmen er igang. Denne står også og blinker/flimrer, ligesom den gør når den normalt vil starte op.
Hvad kan problemet og løsningen være? Hører naturligvis også gerne hvad sådan en rep. kan koste (ca.)
Håber, at I kan hjælpe mig! :)

/Smajkel
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Blink fra dioderne er som regel tegn på en fejlkode. Du kan typisk slå fejlkoden op i manualen til skærmen for at se, hvad den form for blink, som du ser, betyder.
Af Smajkel
Tak for hurtigt svar.
Kan umiddelbart ikke finde noget omkring fejlkode i min brugermanual :(
Er der nogen der sidder inde med en mulig løsning? :)
Af Rene
Smajkel skrev:Tak for hurtigt svar.
prøv at slukke for fladskærmen, tage stikket ud i et ca minut og tænd så igen.
Af kskruger
Chancen for, at du får gang i din skærm igen, er meget lille, så du kommer nok til, at skulle overveje om den skal til rep. eller om du skal ud og købe en ny. Personligt ville jeg købe en ny, da det typisk er ret kostbart, at få lavet en defekt skærm, dertil er det jo ikke en high-end skærm du har, så du vil opleve en markant forbedring med en ny skærm.
Af jgr
Smajkel skrev:Tak for hurtigt svar.
Hej.
Jeg arbejdede i TV-branchen for nogle år siden, og vi stødte relativt tit på nævnte problem med Samsung-skærme - ligesom dig skete det mest når garantien var udløbet. Det skyldes formodentlig nogle "blown caps" på enten main- eller powerboardet.

Hvis du kender en elektriker/finmekanier/whatever, der har adgang til lidt måleudstyr så kan det relativt nemt fixes. Jeg arbejder hos en elektriker nu, og der var der en, der kunne fixe det for nogle håndører. Delene koster jo "ingenting", men en arbejdsløn er jo dyr i dag!

Jeg har før brugt ham her par gange: http://www.andyselectronicstuff.co.uk/s ... rvice.html - ja, siden ligner l*rt, men han er reel nok. En reparation koster 50-60 £ inkl. returfragt. Du skal så selv betale fragten derover (til England), så det løber i 7-800 kr. Så vidt jeg husker koster det et par hundrede at sende selve mainboardet til England. Det skal man så også selv pille ud og montere igen, men det sidder bare fast med skruer og alle stik kan sagtens både af- og påmonteres, og det kan næsten ikke gøres forkert.

Om der er nogle i Danmark, der tilbyder noget lignende ved jeg ikke, men en times arbejde til en 500-kroneseddel + noget fragt og administration, så løber det nok også derop af...