Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af superfreak
Hej folkens.

Jeg har nu ledt efter et nyt tv i en længere periode. Tv'et skal primært bruges til alm fjernsyn (en hel del sport) og PS3, så responstiden skal helst være god.

Tv'et skal være ml 40-42" og budgettet er på ca 4.000 (+/- et par hundrede).
Har læst rigtig meget rundt omkring på nettet og her på forumet, men mangler stadig lige svar på et par småting, og det håber jeg i kan hjælpe med:-)
Jeg har kigget på følgende tv:

Sony ex500

Samsung d5005 (er der nogen der ved hvad forskellen er på hhv D5005, D5000 og D5004??)

Hvilket ville i anbefale? eller er der et helt andet jeg fuldstændig har overset? Og hvor vigtigt er det at tv'et har 100hz? synes jeg har læst flere test hvor det alligevel anbefales man slår det fra.

Håber i kan hjælpe mig!
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
D5005 er den danske model. De andre to er udenlandske parallel-importerede modeller.

D5005 nævnes ofte som et fint prisbilligt bud på et Tv.

Sony EX500 er sidste års model. Erstatningen hedder EX520.

Alternativt kan du kigge på Panasonics plasma-Tv, men så kommer prisen dog lidt over de 4.000 (men det gør den vist da også med 40D5005?)
Af Mysen
Cx3 kan købes for under 4000 og hvis du har 4500 er der råd til samme model i full-hd. Den hedder u30.
Dine bud er slet ikke dårlige, men med fokus på alm. tv, sport og spil, så tror jeg en plasmaskærm er bedre til dig.
Af superfreak
Tak for jeres svar.

@ Rasmus: jo D5005 har jeg fundet til ca 4700, så det er lidt over de 4000 jeg egentlig har budgetteret med. Men er der ingen forskel på D5005 og de to andre når du siger det er to parallel importerede modeller? har siddet og kigget lidt, og det jeg kan finde af forskel er, at der er færre hdmi indgange på fx D5004. Er det det eller overser jeg noget?
Vil et af disse tv være fint til mit behov?

@ Mysen: Ja jeg har godt haft lidt kig på en plasma model også. Er u30 en god model? Jeg har haft en hel del kig på G30, men har desværre ikke helt råd til den:-( har ellers læst mig frem til at den skulle være super.
Men synes nogen gange plasma kan virke en anelse grynet.. ved ikke om det er fordi jeg har set noget med et dårligt signal eller om det bare er mig.

Hvis der er andre der har erfaringer med nogle af disse tv må i meget gerne skrive.
Af Mysen
Plasmastøj kan man ikke undgå, men ved en normal siddeafstand er det nomalt ikke noget man ser, selv om HD selvfølgelig er pænere bl.a. pga. at der er mindre støj.
G30 er lidt en milepæl i deres serie af plasmamodeller, fordi der er den billigste model med THX profil, men derfor er de andre nu stadig gode. U30 er, prisen taget i betragtning, et rigtig godt tv, og CX3 er et kup, hvis man ikke sidder tæt nok til at full-HD gør en forskel (<2meter).
Men der er nu også general tilfredshed ved D5005, og så er den jo lige så tynd som de dyrere samsung modeller..

At modeller er parallelimporterede, betyder at der kan være noget kompatibilitetsknas med tunere. Det plejer nu at virke alligevel, selv om det kan kræve lidt arbejde, at få det hele til at køre. Vigtigst er nu nok, at der ikke følger den onsitegaranti med, som der gør på D5005 og alle andre nordiske modeller.