Debat om digitale tv-kanaler, HDTV, tv-distributører og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signal

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hejsa!
Håber nogen kan hjælpe; jeg har Yousee, og hvis jeg søger som de foreslår på kanaler, får jeg kun analoge kanaler. Søger istedet på 442000khz, som jeg vist så et tip om herinde, finder den godt nok de digitale kanaler, og jeg kan se dem, men så er billedet helt fucked, med store pixelfejl, og lyden hakker!

Jeg bor på Amager i KBH, forresten.

Hjælp!
JeppeSørensen skrev:Hejsa!
Håber nogen kan hjælpe; jeg har Yousee, og hvis jeg søger som de foreslår på kanaler, får jeg kun analoge kanaler. Søger istedet på 442000khz, som jeg vist så et tip om herinde, finder den godt nok de digitale kanaler, og jeg kan se dem, men så er billedet helt fucked, med store pixelfejl, og lyden hakker!
Hvis billede og lyd kikser, tyder det på dårlig signalstyrke.
Prøv først og fremmest med et bedre antennekabel.
Af Andyboy
Har du flere antennestik - så brug det første hvis det er i sløjfe, for at se om der er bedre hul igennem.
Af JeppeSørensen
Helt sikkert, jeg vil lige få invisteret i et bedre kabel; jeg bruger min sambo's, jeg tror det er det der følger med fra Yousee, det er sikkert ikke så godt.
Af Peter Schrøder
JeppeSørensen skrev:Helt sikkert, jeg vil lige få invisteret i et bedre kabel; jeg bruger min sambo's, jeg tror det er det der følger med fra Yousee, det er sikkert ikke så godt.
Yousees kabler skulle ellers være "Yousee godkendt". Selvom det ser billigt ud, skulle det leve op til deres krav om afskærmning etc.
Af JeppeSørensen
Kan det være digital-tuneren i tv'et der er i stykker? Jeg frygter lidt for at skulle tilbage med det, det er en demo-model som jeg fik billigere, så jeg skal finde et nyt hvis det skal byttes.
Af Peter Schrøder
JeppeSørensen skrev:Kan det være digital-tuneren i tv'et der er i stykker? Jeg frygter lidt for at skulle tilbage med det, det er en demo-model som jeg fik billigere, så jeg skal finde et nyt hvis det skal byttes.
Jeg ville først prøve med et nyt kabel. Med lidt snilde kan du måske få et med returret, så ikke du hænger på det, hvis ikke det hjælper.
Af morden
Jeg havde det samme problem med YouSee, men det forsvandt fuldstændig da jeg skiftede det gamle lakridskabel ud med dette her:

http://www.av-cables.dk/billede_kabler/ ... 51_da.html

Men det kunne også være et hvilken som helst andet med dobbelt afskærmning og ferritkerner.