Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har vist mistet min kalibreringsmikrofon til min Pio 2014i ifbm. flytning og synes at 600 kr. er lige i overkanten for sådan en tingest!

Er der en venlig sjæl i Københavnsområdet som har en jeg kan låne i et par timer på et eller andet tidspunkt? Det er lidt øfferen at lyden er en lille smule ude af sync når man ser film ;;)
Kopite skrev:Jeg har vist mistet min kalibreringsmikrofon til min Pio 2014i ifbm. flytning og synes at 600 kr. er lige i overkanten for sådan en tingest!
Er der en venlig sjæl i Københavnsområdet som har en jeg kan låne i et par timer på et eller andet tidspunkt? Det er lidt øfferen at lyden er en lille smule ude af sync når man ser film ;;)
Ehhh. Hvordan kan mikrofonen hjælpe med synkroniseringen?
Af Snurrerundtlyd
Ja en mikrofon kan jo ikke måle hvor meget delay der er på TV-billedet. Derfor kan jeg ikke lige se hvordan en mikrofon-måling skulle kunne synkronisere lyden med et ukendt delay på TV-billedet.

Mikrofonen kan selvfølgelig hjælpe med at synkronisere de enkelte højttaleres delay i forhold til hinanden, hvis der er forskellig lytteafstand til dem. Men at synkronisere lyd-delayet til billedet må man nok gøre manuelt eller vha. af et kamera med tilhørend mikrofon, hvor man så kan måle delayet imellem billede og lyd via en computer.
Af Kopite
Korrekt! Det var min dårlige formulering! :s

Efter flytning er afstanden til samtlige højtalere en del mindre, så det kunne være rart at få kalibreret dyret på ny.

Havde så også en idé om, at kunne regulere "forsinkelsen" på centeren via set-up menuen og at dette var lettere med mikrofonen. Umiddelbart kan jeg dog ikke se - efter at have fundet manualen i flyttekasse nr. 7 - at det overhovedet er muligt at ændre på forsinkelsen.

Nå, men leder stadig efter en låne-mikrofon :)