Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af jv
Hej

Håber der er nogle der kan hjælpe. Har lige købt Samsung UE46D6505 og har lidt problemer med format af billedstørrelse.

Har også en px80 og har sat de to skærme op ved siden af hinanden. På D6505 ser det ud til at billedet er zoomet lidt ind og der mangler således en del af billedet – fx på yousee’s infokanal mangler hele den hvide ramme.

Det er dog ikke på alle kanaler at jeg har problemet.

Fx 3+ i HD. Her kan jeg vælge billedstørrelse til ”skærmtilpasning” og så passer billedet til PX80.

På de kanaler hvor det ikke virker kan man ikke vælge ”skærmtilpasning” – der er punktet væk, fx DR1 og TV2.

Skal det være således eller er det mig der har installeret forkert?

Ellers må jeg i HIFI klubben og bytte til G30.

På forhånd mange tak ☺

mvh
Jannik
Af THM
tror det er fordi pana gir mulighed for at slå alt overscan fra, hvorimod andre på nogle kilder har lidt overscanning...
Af jv
OK, må se om jeg kan få slået det fra (hvis det kan) - tak for svar :)
Af jv
Kan desværre ikke rigtig få det til at fungere. Men hvis jeg sætter yousee boksen til og ser igennem denne på samsung tv’et så er billedstørrelse korrekt – er der en venlig sjæl der kan forklare mig hvorfor tuneren i tv’et ikke viser det samme billede som via yousee boksen?
Af THM
hmm underligt...
det var også digitalt tv du havde indstalleret på tv'ets tuner?
Af jv
Ja det vil jeg mene - under 2. søgning/indstilling af kanaler valgte jeg kun digital kanaler fordi jeg også var i tvivl om det evt. var pga analoge kanaler.

Prøvede også at spørge i HIFI klubben og han kunne heller ikke forstå det, så det må evt. blive byttet til G30 eller også bruge en særskilt boks til samsungen, men lidt mærkeligt :)