Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Greve
Hej

Jeg har langt om længe fået købt mig en fladskærm.
Valget er faldet på et panasonic G30 42". Et godt køb håber jeg?

Mit spørgsmål er nu hvad er det basale som jeg skal anskaffe mig for at få den fulde udnyttelse af mit nye tv.

Jeg tænker her på harddisk, soundbar, PS 3, hjemmebiograf, diverse stik og kabler og usbnøgle osv.
Der er også noget med en Wi-fi eller hvad ;;)

Hjælp mig med en "startpakke" til mit tv og lad mig sige det med det samme det skal være nede på et plan hvor jeg også kan forstå det :)

Thomas Greve
Brugeravatar
Af radiomand
Hej Greve

For det første velkommen til.

Hvad har du af signal ? (DVB-C, DVB-T, Trio, Fiber osv.)

Hvad skal/vil du bruge tvet til foruden at se tv ?.
Af maskus
køb evt. et ps3 og brug den som blyray-spiller. Jeg ved godt, at man kan argumentere for brugen af en "rigtig" bluray afspiller; men lige nu kan du i bilka få en ps3 med 320 gb harddisk til 1899,- Det er billigt også selvom du ikke spiller så meget. Du kan styre ps3 med tv'ets fjernbetjening.

Jeg gad personligt ikke nyt anlæg og købte i stedet panasonics soundbar og det funker super. Børnene og konen kan bruge det og det tænder og slukker med skærmen, samtidig er der en overraskende god lyd... Igen ved jeg godt, at det ikke hifi; men det funker sgu...

Martin :)
Af sokken
[quote="maskus"]køb evt. et ps3 og brug den som blyray-spiller. Jeg ved godt, at man kan argumentere for brugen af en "rigtig" bluray afspiller; men lige nu kan du i bilka få en ps3 med 320 gb harddisk til 1899,- Det er billigt også selvom du ikke spiller så meget. Du kan styre ps3 med tv'ets fjernbetjening.

kan man også bruge fjernbetjeningen fra en vt20 på ps3
Af x99gump
maskus skrev: Du kan styre ps3 med tv'ets fjernbetjening.
Hvordan kan du styre PS3'en med tv'ets fjernbetjening? Tv'ets fjernbetjening kører så vidt ved ved med infrarød? Og PS3'ens controllere/fjernbetjening kører via bluetooth...
Af Greve
Hej

Jeg er på fællesantennen så det må være DVB-T eller hvad ?

Jeg skal bruge mit tv, foruden at se tv... til at se film og så vil jeg gerne bruge det til internettet og som musik anlæg.
Spille spil er ikke så vigtigt.

Jeg havde selv tænkt på en PS3 og en soundbar som der er blevet foreslået. Det jeg er usikker på er hvordan jeg feks. får en video fra youtube frem på mit tv. Så jeg via mit tv kan se og hører musik.

foreløbig tak for svarene
x99gump skrev:
maskus skrev: Du kan styre ps3 med tv'ets fjernbetjening.
Hvordan kan du styre PS3'en med tv'ets fjernbetjening? Tv'ets fjernbetjening kører så vidt ved ved med infrarød? Og PS3'ens controllere/fjernbetjening kører via bluetooth...
De fleste afspillere i dag understøtter styring over hdmi, af de mest basale funktioner, play, stop, pause, op og ned i menuer osv.
Og dette gælder også ps3 så vidt jeg husker.