Diskuter og del erfaringer med danske såvel som udenlandske forhandlere.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Blaha
Jeg ved godt at han prøver at skrive at der ikke skal koges mere suppe og bla bla.. men jeg får følgende mail:

Hej alle jer som venter på jeres nye Sharp XD1E skærm.

Nogle af jer har været så venlig at gøre mig/os opmærksom på at der køre verserende rygter om sammenfaldende interesse på flatpanels.dk og at en person ved navn "totti" er ansat hos os. Efter nærmere detektiv arbejde så er jeg kommet frem til personen "totti".

Han er en tidligere ansat her hos os som søgte nye udfordringer hos en stor El-installatør tilbage i November 06. Han har selv købt en Sharp 37" hos os og en af hans venner har så været på markedet for at finde en ny skærm og vaklede imellem Sharp & Philips. Denne ven er en registreret bruger på Flatpanels.dk.

Denne ven har så gjort vores tidligere medarbejder opmærksom på at Rasmus Larsen altid nævnte Geco frem for Licotronic hver gang vi blev omtalt positivt og det gjore ham godt gal i skralden.
Det fik ham så til at tilmelde sig flatpanels som bruger. Jeg kan så forstå at han nogle gange nævner os positivt og en enkelt gang nævner at Rasmus måske har nogle interesser han plejer hos Geco.

Den mail adresse som han har benyttet ved oprettelse har relation til vores adresse. Den er nu slettet så han ikke kan oprette sig som bruger med mail adresse som relaterer til os.

Jeg kan dog forstå at ham Rasmus Larsen har gevaldige forklaringsproblemer mht. til sin umiddelbar relation til Geco, og som min tidligere kollega nævner "har han spurgt Licotronic om vi ville deltage i et lignende flatpanels.dk medlemstilbud". Og nej det har han ikke.
Vi valgte så at bruge teksten " ekstra rabat til registreret flatpanels.dk bruger" på vores site.

Rasmus Larsen henvender sig så skriftligt til os meget fornærmet og truer med advokat fordi vi på vores site omtalte hans site. Det synes jeg var at overreagere og finder det meget underligt for hvorfor skulle det være et problem for ham ?. Det er jo ikke ligefrem negativ omtale af Flatpanels.dk
Måske er han Geco mand og måske der noget om snakken "Der skal stå Geco på pakken" :-)

Vores tidligere medarbejder har jo ikke gjort dette i en ond menig, tværtimod. Han blev bare godt gal i skralden.
Jeg havde nok gjort det samme hvis det var mig der så min tidligere arbejdsplads hvor jeg havde været glad for at være, bliver omtalt negativt og hele tiden fik ”2 pladsen” afstedkommet af Rasmus Larsen som bl.a. også har beskyldt os for parallel import. En beskyldning som er helt ude i hampen.

Jeg vil absolut ikke oprette mig på flatpanels eller andre forums for at dyrke vores egne interesse "undercover". Det strider meget imod min moral og jeg vil gerne kunne se mig i spejlet om morgen.
Vi vil meget hellere yde en rigtig god service overfor vores kunder og på den måde få en forhåbentlig
positiv omtale frem for at dyrke undergravende virksomhed.

Det var trods alt Flatpanels i samarbejde med Geco som kopierede vores "forhånds reservations tilbud" men med den forskel at de sænkede prisen under vores. Vi fulgte så bare med. Længere er den ikke.

Jeg håber dette kan afstedkomme at der ikke koges mere suppe på den høne.

Med venlig hilsen/Best regards
Per Silkjaer
Licotronic ApS
www.Licotronic.dk / www.Licotronic.com
[email protected]
Tel. +45 4673 2600
Fax. +45 4673 1545
Mobil +45 2092 2600
Synes fandme det er ekstrem dårlig stil.. der er ting han ikke har undersøgt ordentligt!! Rasmus skrev ikke noget med parallel import.
Og Rasmus (efter Per's udsagn) har truet med advokat eftersom han har reklameret for en side som er copyrigth beskyttet, kan jeg da kun se Rasmus som den der holder vand!

Men læs det lige igennem, og så som en sidste kæmpe brøler!!!
Jeg har ikke bestilt en skærm!! Dvs. han må have været herinde og kigge på min mail?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Jeg er efterhånden fuldstændig ligeglad med hvad de skriver om mig. Der er meget mere i denne sag end I overhovedet kunne forestille jer, hvilket I nok også bliver opmærksomme på inden længe.

Det er korrekt, at jeg har henvendt mig til Licotronic og bedt dem fjerne Flatpanels navn fra deres side. Det er helt tydeligt formuleret i markedsføringsloven, at dette ikke er tilladt.

Jeg har intet at forsvare i denne sag. Jeg gider heller ikke gå videre med det, selv om det efterhånden ligner brud på marketingloven, brud på copyrightloven, personlig hetz mod mig og udsendelse af spam til brugere.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Suk...

Vi har en temmelig standard tekst der ryger ud til de sites der enten kopierer vore tekster eller firmaer der bruger flatpanels.dk navnet i sammenhænge der ikke er godkendte. De fleste er ret forstående og gør ikke en større sag ud af det. Vi kan naturligvis ikke styre hvad pressen skriver (i ved - det der med pressefrihed etc. ;) ), men firmaer har ikke lov til at bruge varemærker uden tilladelse.
Der er ikke noget ondt i den besked forhandleren Licotronics har fået og vi kan give talrige eksempler på andre sites der har fået samme besked, så hvem der koger suppe på hvad, må I selv konkludere på.

At Licotronics' tidligere medarbejdere herefter ikke kan finde ud af at citere Rasmus korrekt må jo være deres egen hovedpine. Vi kan ikke sørge for at skolepengene bliver returneret...
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
For resten Blaha. Tak for påmindelsen. Det er trods alt rart at vide, hvad der foregår omkring een selv. Jeg er naturligvis uvidende om disse anklager, og det ville jeg havde været for evigt tror jeg, hvis det ikke var kommet frem herinde. :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvis flere brugere har modtaget uønsket mail, uden at de har givet denne forhandler tilladelse til at udsende noget, så er der jo tale om spam, hvilket ligeledes er strafbart indenfor dansk lovgivning.

Vi vil ikke opfordre til at anmelde nogen for noget, men vi vil blot gøre opmærksom på at man her i Danmark har mulighed for at klage over meddelelser der går ind under kategorien "spam":
Forbrugerstyrelsens guide til klager over spam
Af Blaha
det var så lidt rasmus.. :)
Synes bare det er noget underligt at sende ud, især fordi jeg slet ikke har handlet der.
Af larssoe
Jeg er efterhånden fuldstændig ligeglad med hvad de skriver om mig. Der er meget mere i denne sag end I overhovedet kunne forestille jer, hvilket I nok også bliver opmærksomme på inden længe.
Hej Rasmus.

Jeg har siddet og fulgt lukningen af recorderes fælleskøb her til aften. Kunne disse 2 begivenheder have noget som helst med hinanden at siden du skriver sådan? Eller ser jeg bare sammensværgelser overalt lige nu :p