Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Er der nogen der har prøvet at koble dette tv til en pc via hdmi. Behandler tv'et dette på samme måde som et hvert andet hdmi-signal, eller slår det over i en særlig pc-mode hvor man kun kan indstille ganske få ting i billedet og hvor billedet for øvrigt er anderledes.

Jeg bruger pc'en til at se film så jeg håber at jeg kan bruge de samme indstillinger som når signalet kommer fra min blu-ray afspiller. (Jeg tænker her på præcise kalibreringsindstillinger, motion plus, deaktivering af alle de dynamiske kredsløb osv.)

Jeg kan se i manualen som jeg har downloadet, at der er en masse ting i "PC-tilstand" som ikke kan ændres. En underlig låst tilstand hvor man ikke kan ret meget. Men er denne tilstand tvunget?
budtz80 skrev:Er der nogen der har prøvet at koble dette tv til en pc via hdmi. Behandler tv'et dette på samme måde som et hvert andet hdmi-signal, eller slår det over i en særlig pc-mode hvor man kun kan indstille ganske få ting i billedet og hvor billedet for øvrigt er anderledes.

Jeg bruger pc'en til at se film så jeg håber at jeg kan bruge de samme indstillinger som når signalet kommer fra min blu-ray afspiller. (Jeg tænker her på præcise kalibreringsindstillinger, motion plus, deaktivering af alle de dynamiske kredsløb osv.)

Jeg kan se i manualen som jeg har downloadet, at der er en masse ting i "PC-tilstand" som ikke kan ændres. En underlig låst tilstand hvor man ikke kan ret meget. Men er denne tilstand tvunget?
Mit 8005 behandler HDMI signalet fra en PC som et hvert andet HDMI signal. Der findes en Game-Mode som slår forskellige ting fra, men det er, mig bekendt, kun for at minimere lag, hvis man bruger TV'et til at spille på.
Af budtz80
Super det var det svar jeg håbede på.