Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af lennon
cp83 skrev:
Savner stadig svar på om der er nogen som kan gennemskue Philips definition af HZ ?
Som regel er diverse hz angivelser noget udjævning af bevægelse i billedet,som desværre resulterer i et lidt kunstigt billede, og altså noget man egentlig bør deaktivere (- ligesom ambilight ) .
Af cp83
Første kommentar imod ambilight - tankevækkende :-)
Af JesperKeller
cp83 skrev:Første kommentar imod ambilight - tankevækkende :-)
Enig i dette.
Ambilight er vel ligesom 100hz?
Enten så kan man lide den effekt det skaber for billedet, ellers kan man ikke fordrage det!

Jeg syntes dog personligt at Ambilight virker modsat HZ, altså mere roligt og se på.

Igen nok mere en smagssag en andet :)
Af cp83
Jesper, jeg håber du har ret, for jeg tror jeg ender op med at købe 46PFL9705H til 12.999 kr. Så med 3D, bluray optager og vægbeslag ender vi op i noget der ligner ca. 18.000 kr. så håber GODT nok det er det rigtige valg jeg har truffet. (men sover nok lige et par dage på det endnu :-)

Mit dyreste HIFI indkøb til dato

Tak for alle de gode råd!
Af lennon
JesperKeller skrev:
cp83 skrev:Første kommentar imod ambilight - tankevækkende :-)
Enig i dette.
Ambilight er vel ligesom 100hz?
Enten så kan man lide den effekt det skaber for billedet, ellers kan man ikke fordrage det!

Jeg syntes dog personligt at Ambilight virker modsat HZ, altså mere roligt og se på.

Igen nok mere en smagssag en andet :)
Nu kender jeg ikke de nyere versioner af ambilight . Tidligere så var Philips version af ambiligt faktisk destruktiv for korrekt billedgengivelse pga skæv farvetemperatur . Men man kan selvfølgelig godt sige at det er en smagssag om man kan lide korrekt billedgengivelse . .
Af JesperKeller
cp83 skrev:Jesper, jeg håber du har ret, for jeg tror jeg ender op med at købe 46PFL9705H til 12.999 kr. Så med 3D, bluray optager og vægbeslag ender vi op i noget der ligner ca. 18.000 kr. så håber GODT nok det er det rigtige valg jeg har truffet. (men sover nok lige et par dage på det endnu :-)

Mit dyreste HIFI indkøb til dato

Tak for alle de gode råd!
Godt valg må jeg sige! Philips 9000 series er i en helt anden boldgade! Er sikkerp å du vil elske den.

Hvad angår ophæng, så virker foden til Philips 9000, som et ophæng også. Det er kun hvis den skal hænge meget tæt på væggen, at du skal anskaffe dig et andet ophæng!

Noget andet jeg kunne nævne, lige for at 'Meld you brain' en smule mere, så er den nye 9000 series udkommet og den er blevet rost af EISA for sin meget forbedret 3D.
http://www.pricerunner.dk/pl/2-2742634/ ... ign-Priser
Koster en smule mere end de 18k, men tilgængel er sensoren indbygget og ophæng følger jo også med :D
Af cp83
Den bliver desværre for dyr :-(