Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af stof
Hej, jeg går og skal til at købe en fladskærm og fik så at vide, at det var godt og komme herind på side og få lidt hjælp :)
Krav:
Det må max koste 5.000,-.
Det skal være mellem 37" - 40".
Det skal have full-hd og kunne afspille hd-tv.
Det skal kunne afspille film fra ekstern harddisk.
Det skal minimum have 100 Hz.
Det skal have HDMI - og usb stik.
MPEG4 mm.
[/list]

Jeg håber i kan hjælpe mig med at finde en flot skærm der kan opfylde disse krav :)
Af THM
hvorfor vil du minimum 100hz?
Af stof
jeg ved det ikke helt, har bare fået at vide at jeg skal minimum gå efter 100 Hz :)
Af Supergris
I det hele taget lyder det som om, at dine krav blot er noget snak, du har hørt om...
Prøv i stedet blot at søge om et godt tv til den pris du har sat dit budget til.
Det vigtigste råd, jeg altid giver videre er, at overveje din størrelse grundigt, og vælg så én eller to størrelser mere end du selv ville have gjort.
M.h.t. at tvét skal kunne afspille film fra harddisk, så er min erfaring, at de indbyggede afspillere ikke fungerer godt nok. Der er mange fil- og lydformater, de ikke understøtter, så overvej at købe en medie-afspiller ved siden af.
De kan fås fra ca. 600 kr..
Af stof
hmmm, det kan være du har lidt ret.. Men kan i hjælpe mig med at finde en fladskærm til de 5.500 højst, som kan klare de fleste af mine krav - og ja jeg er ret ny, så det kan være jeg har over ilet mig! ;) Men altså jeg har været inde og læse om det med Hertz, for at blive lidt klogere på situationen. Hvorfor er det du skriver "THM" - hvorfor vil du minimum 100hz? :)
Af THM
fordi mange tror at jo flere hz jo bedre, og det er langt hen af vejen noget marketingsgøjl.
100hz er relevant på crt og plasma for at undgå flimmer.
på lcd tv har det intet med det at gøre da de kører sample and hold.
her dækker det i stedet over frame interpolation(indsætning af kunstige billeder) og evt. også scanning backlight.
Af stof
ahh okay, men kan du måske hjælpe mig med at finde et tv som ligger tættest muligt på de behov som jeg har skrevet? og tak for du skrev det du skrev, syntes det gav mig en lidt bedre forståelse på alt det jeg har læst i dit link! :)