Laukage skrev:er Samsung BD-D8500 en god nok harddiskoptager som kommer til at virke i mange år
den har: Dobbelt digital t v-modtager (DVB-T2/C) CI+
på forhånd tak :P
Hejsa Laukage.
Jeg vil lige advare dig angående Samsung 8500/8900. Jeg har selv 8900. Har haft et par stykker af dem med fejl, der ikke er fjernet eller afhjulpet.
Der er to tunere, så alle tror, at alt fungerer perfekt. Det gør det ikke.
1: Hvis du har optaget en film på harddiscen, og du sidder og ser filmen, så vil du pludselig blive afbrudt midt i filmen, hvis du har timet en optagelse på det tidspunkt, du ser filmen.
2: Det samme sker, når optagelsen slutter. Så bliver du igen afbrudt midt i filmen.
3: Maskinen sætter ikke bogmærke ind på det sted i filmen, når du bliver afbrudt af en optagelse. Altså skal du lede efter det sted i filmen, du var nået til.
4: Du kan ikke både være på nettet og optage noget på harddiscen.
5: Du vil opleve adskillige breakdowns, når du enten ser film, redigerer på harddiscen eller optager noget på maskinen. Pludselig fryser billed og lyd, og så er det ud med netstikket og starte forfra. Drøn-irriterende.
6: Du kan optage og se noget andet samtidig, men så er det også slut. 
7: Jeg fik den besked fra forhandleren, at jeg kunne optage 2 optagelser på samme tid. Den besked havde de fået af Samsung på et møde. DET KAN MASKINERNE IKKE. De kan ikke nær så meget, som f.eks. de gamle Sony maskiner. Her kunne du optage og se en film samtidig. Du kunne optage et program, mens du redigerer i ældre optagelser. Intet af dette kan Samsung-maskinerne. Når du optager et eller andet, så er redigering umuligt.
Der sættes dog et bogmærke, når du stopper i en film på harddiscen, hvis der ikke foregår andet på maskinen. 
Ellers er maskinen, rent ud sagt, ikke noget at prale af.
DOG er jeg meget tilfreds med billedkvaliteten. Og så lad mig lige understrege, at der INGEN problemer er, når vi afspiller Blue-ray-skiverne. Så afbrydes filmene IKKE ved en eventuel optagelse. 
Håber du bliver tilfreds, hvilket du hurtigt kan se, jeg IKKE er.