Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Ny i fladskærm
BaSsE_- skrev:Uanset hvilken digital boks i havde ville i ikke kunne se DRHD, da jeres gamle tv ikke var HD-Ready, men nu hvor i har fået Full Hd skærm, vil DRHD kunne ses...

:)
På en ekstern antenne, ikke sandt?? Det er umiddelbart ikke i den tv-pakke vi modtager ;-).
Af Mysen
BaSsE_- skrev:Så vidt jeg ved kan man da ikke de en hd kanal på et gammelt skrummel af et tv, der skal da hd undestøttelse til.. Så selv om boksen smider 1080i ud og 720p, kan et gammelt tv ikke klare det billede?
Den nedskalerer bare billedet. På samme måde som et HD-Ready tv gør med en film fra en bluray.

#Ny i Fladskærm#
Jeg havde lige overset, hvem der sørgede for dit tv-signal. De fleste der går fra CRT til fladskærm har en boks, fordi det kræver det digitale sendenet. Jeg er ikke så meget inde i TDC Home Trio, men det er vist noget med et telefonstik ind i boksen, og altså ikke "bare en boks" med en digital tuner.

Jeg mente et antennestik fra væg og ind i tv. Altså udenom boksen, så du ville kunne isolere fejlen til at være dér eller ej.
-Men som sagt, så havde jeg overset, at du har TDC, og så kan du jo ikke smide en ledning udenom boksen.

Hvilken opløsning du skal have boksen til at sende ud, det ved jeg ikke, for det kommer an på kvaliteten af skaleringen, og jeg kender som sagt ikke TDC boksen.. Er den ringe, er det bedst at lade tv'et stå for skalering.
Af Ny i fladskærm
Mysen skrev:
BaSsE_- skrev:Så vidt jeg ved kan man da ikke de en hd kanal på et gammelt skrummel af et tv, der skal da hd undestøttelse til.. Så selv om boksen smider 1080i ud og 720p, kan et gammelt tv ikke klare det billede?
Den nedskalerer bare billedet. På samme måde som et HD-Ready tv gør med en film fra en bluray.

#Ny i Fladskærm#
Jeg havde lige overset, hvem der sørgede for dit tv-signal. De fleste der går fra CRT til fladskærm har en boks, fordi det kræver det digitale sendenet. Jeg er ikke så meget inde i TDC Home Trio, men det er vist noget med et telefonstik ind i boksen, og altså ikke "bare en boks" med en digital tuner.

Jeg mente et antennestik fra væg og ind i tv. Altså udenom boksen, så du ville kunne isolere fejlen til at være dér eller ej.
-Men som sagt, så havde jeg overset, at du har TDC, og så kan du jo ikke smide en ledning udenom boksen.

Hvilken opløsning du skal have boksen til at sende ud, det ved jeg ikke, for det kommer an på kvaliteten af skaleringen, og jeg kender som sagt ikke TDC boksen.. Er den ringe, er det bedst at lade tv'et stå for skalering.
Ja, vi får ganske rigtigt signalet igennem telefonledningen :-).

Jeg har lige et par spørgsmål til, hvis der er nogle der kan og gider, så jeg i første omgang undgår at skulle starte en ny tråd:

1: Elektrisk vægbeslag.

Jeg har købt et "PEOPLE OF LAVA mmotion swing large"-vægbeslag, men jeg synes ikke det virker som jeg kunne tænke mig. Det svinger kun ud direkte fra væggen, hvor jeg havde håbet det ligesom gik lidt "væk/ud" fra væggen, inden det svinger til siden. Endvidere er der én i et forum der mener det er noget lo..
Hvad er vi ude i, kan man få elektriske vægbeslag der kan det jeg efterlyser, eller skal jeg bare have en alm. drejestand (for det kan man også få, har jeg set)?

2: Soundbar/surroundanlæg Samsung.

Jeg kan jo bedst lide der står det samme på tilbehøret når man har et bestemt mærke i f.eks. TV: Har man B&O, ser det godt ud der står B&O på resten også, har man Sony, Samsung, e.l., ser det ligeledes godt ud der står samme mærke på resten af tingene - men er det mærke-"snobberi"? Egentlig behøver Samsung jo ikke at lave den bedste soundbar, bare fordi de laver et af de bedste TV for tiden, og jeg kan se at Samsung ikke ligefrem vinder tests over soundbars - men er det marginaler der er forskel i lyden fra den ene soundbar, til den anden mon? Jeg kan se i testene at det typisk er bassen der mangler lidt gennemslagskraft hos Samsung, så hvad køber man, hvis ikke lige den skal koste 15.000,- som den Yahama der vandt testen, kostede?