Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej alle Flatpanels.dk brugere :)
Jeg er ny bruger på siden. Jeg kan se der er mange der har forstand på det nyeste teknologi omkring fjernsyn. Jeg vil derfor bede om jeres hjælp :)
Som overskriften siger, er jeg på jagt efter et nyt tv. Jeg var SÅÅÅ forelsket i en Samsung UE46D8005, men efter at have læst flere personers uheldige oplevelser med clouding, har jeg næsten opgivet alt håbet om det tv :(

Derfor er mine foventninger til mit kommende tv:
Det skal være 46" eller 47" (42" kan måske også gå)
Ægte LED, ikke edge led med sidebelysning (for at undgå clouding)
Full HD
Min. ægte 100 HZ
3D (helst passiv 3D)
Pris omkring 10000 kr.

Philips 3D LED tv med passiv 3D, er de edge LED eller "ægte LED" (backlight LED) ?
Jeg ved ikke om jeg forlanger for meget tv til prisen. Synes bare ikke det lykkedes mig at finde ægte led med bagbelysning til prisen. Var ved at købe LG LW650W, indtil jeg fandt ud af at det også er Edge LED.
Jeg tror at LG LW980W lige er tv'et for mig, da det er med ægte LED og alle de andre specifikationer som jeg forlanger. Jeg tror bare at prisen bliver rimelig højt, og ved stadig ikke hvornår det udkommer i butikker. Derfor vil jeg ud fra jeres råd kigge på andre alternativer.
På forhånd mange tak for hjælpen :)
Af Mysen
Du finder desværre ikke noget med dine krav indefor dit budget. Det du kalder "ægte LED" følger kun med de dyreste LCD skærme.

Den, der er nærmest dine krav er sidste års LG 47LX950n, der koster ca. 10.000. Den er med LED bag panelet og der er 3D på. Det er dog aktiv 3D.

Philips' passive LCD skærm er med edge-LED.

LG's eneste Passive 3D model med LED bag panelet hedder LW980w, og overskrider, som du selv skriver dit budget
Af Karizma
Så må jeg smide lidt flere penge ud efter et tv :)
Kan se at man ikke får ALT hvad man øsnker.
Må jeg spørge hvad pris jeg som minimum skal af med for at få et LED tv med backlight?
Der skal stadig være 3D, men det bliver nok ikke passiv 3D, da det kun er Philips og LG der laver det.
Af Mysen
Jamen du skal af med godt 9 kilo. 47LX950n er ikke et dårligt tv på nogen måde. Men hvis 3D er vigtigt for dig, er det måske en idé at kaste de ekstra penge efter afløseren LW980w.
Af Karizma
Mysen skrev:Jamen du skal af med godt 9 kilo. 47LX950n er ikke et dårligt tv på nogen måde. Men hvis 3D er vigtigt for dig, er det måske en idé at kaste de ekstra penge efter afløseren LW980w.
Jeg håber ikke prisen bliver tornhøj på den kommende model. For det bliver en spændende nyhed :)
En ting som jeg ikke kan forstå er hvorfor der ikke er så mange butikker der forhandler LG. Fona gør slet ikke. Elgiganten har kun få modeller af dem. Bilka har flere, men igen ikke det store udvalg. Når vi taler om Samsung, Sony og Philips, er der mere end rigeligt at vælge imellem.