Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af cp83
Hej Alle

Jeg har sat mig fast på jeg skal have et nyt Philips fjernsyn, MEN mit dilema er nu hvilket skal jeg vælge. Skal jeg vælge Philips 46 PFL8505H som El-giganten har på tilbud i denne uge til 7.999 kr. eller skal jeg vælge den dyre model 47 PFL7666 til 12.999??

Der er 5.000 kr. forskel??? Jeg kan ikke gennemskue hvad jeg får ekstra for pengene, hvis jeg skulle vælge det dyre.

Er der nogen som kan hjælpe?
Af BrianH
Det handler meget om, hvorvidt du skal se tv/DVD/mm eller har brug for det ekstra de dyre har i form af internet, osv...

8505H er sidste års model. I år slutter de på xx06H
Af cp83
Jeg har utrolig mange film liggende på min computer, så det ville være fantastisk med et fjernsyn som man kunne tilslutte via netværk til min computer så jeg kunne streame filmene direkte.

Er det kun de ekstra features som diktere prisen - hvad med kvaliteten?
Af JesperKeller
Det der faktisk er ved Philips billede motor er at de hvert år går en serie ned. så det du fandt i PFL8000 sidste år, er i PFL7000 i år.
De har også begge internet platformen fra Philips.

De to forskelle der er på 8505 og 7676, er at 8000-serien har Aktiv 3D, men kræver at du køber en seperat sender, hvor imod 7000-serien er med indbygget 3D sensor og der følger 2 briller med til den.

Den sender du skal bruge koster 2000kr ved siden af :p ca.
Hedder PTA02 eller PTA03 vidst nok.

Good luck
Jesper Keller :)
Af cp83
Så det du siger er, at det dyre har et lige så godt billede som det "gamle" og at de begge har internet. Den eneste forskel er de 2000 kr til 3D?

JesperKeller skrev:Det der faktisk er ved Philips billede motor er at de hvert år går en serie ned. så det du fandt i PFL8000 sidste år, er i PFL7000 i år.
De har også begge internet platformen fra Philips.

De to forskelle der er på 8505 og 7676, er at 8000-serien har Aktiv 3D, men kræver at du køber en seperat sender, hvor imod 7000-serien er med indbygget 3D sensor og der følger 2 briller med til den.

Den sender du skal bruge koster 2000kr ved siden af :p ca.
Hedder PTA02 eller PTA03 vidst nok.

Good luck
Jesper Keller :)
Af JesperKeller
Dette er korrekt.
Har set dem begge i live og tæt på hinanden i Elgiganten og de har samme specifikationer.

Noget andet jeg også kom i tanke om, så har Elgigantens ekslusiv model: PFL7666t også indbygget Wifi.
Endnu 600kr sparet :)
http://www.pricerunner.dk/cl/239/Tilbeh ... p=1&sort=4

Du skal gøre op med dig selv om du har lyst til at bruge 3D delen eller ej.
Der er også forskel på 3D teknologien brugt i de to fjernsyn. Nemlig Aktiv og Passiv 3D. Du kan læse om det her:
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1311249482

PFL7666t har Passiv 3D, mens PFL8505H har Aktiv 3D.

God læsning :)
Af cp83
Hvis I skulle ud og bruge 12000 kr. på et Philips, i 46" klassen hvilket ville I så vælge??

Er blevet klogere på fjernsyn, men ikke på valget. Vil gerne have det bedste, men er i tvivl om det ene virkelig er 5000 kr. mere værd...

Faldt pludselig over at FONA har 47PFL7606T på tilbud til 10.000 kr. Er det også en gammel model og hvordan ligger den i forhold til de andre?
Af JesperKeller
Hehe, kender godt følelsen!

Hvad angår PFL7606T.. Det er næsten den samme skærm. 'næææsten'.
Philips lancere hvert år speciel modeller til "the big guys". Fona, Elgiganten, Expert, og deres modeller har en afvigelser i det tredje tal i model nummeret. 06 er standard, mens 56 og 66 er specielle på en eller anden måde.

47PFL7666t har indbygget Wifi. Det har 47PFL7606t ikke.
Prøv evt at hør Elgiganten om de kan lave en god pris på deres. De vil jo så gerne være billigst :)
Af cp83
Sidste spørgsmål/råd/anbefaling....promise ;-)

Nu skal slaget slås - krigen er i gang.

47PFL7696t/12 vs. 47PFL7666

47PFL7696T/12
11.999 kr.
Easy 3D inkl. briller
600 HZ PMR
WIFI-ready (dongle koster 599 kr.)

47PFL7666
12.999 kr.
Easy 3D inkl. briller
400 HZ PMR
Inkl. WIFI

What to do????

Hvad betyder PMR? (det lyder som Philips egen opfindelse, da alle andre ligger imellem 100-200 HZ)

Gør det den store forskel om det er 400 eller 600 PMR?

Hvad betyder /12?

Hvad ville du vælge?
Af JesperKeller
/12 er Philips id for deres tv afdeling. Tror shavers er /18 eller /20 :)

Sådan set er Philips'erne ens og hvis du alligevel ikke bruger Wifi delen.
Men det er selvfølgelig hvor du ønsker ikke at handle. Elgiganten er et dejligt sted at handle, og du kan sagtens få dem til at prismatche imod konkurrenten.
Af cp83
Det eneste minus ved sidste års flagskib er, at jeg skal bruge 2500 kr ekstra på at få 3 D-funktionen til at virke. Hmmm....

Savner stadig svar på om der er nogen som kan gennemskue Philips definition af HZ ?
Af BrianH
cp83 skrev:Det eneste minus ved sidste års flagskib er, at jeg skal bruge 2500 kr ekstra på at få 3 D-funktionen til at virke. Hmmm....

Savner stadig svar på om der er nogen som kan gennemskue Philips definition af HZ ?
Nu har jeg googlet for dig... :)

What is PMR (Perfect Motion Rate)? The challenge of all LCD/LED TVs is to manage a great picture quality even during fast motion to avoid image Blurring, Judder and other motion artefacts. Within the specifications list, most people focus only on the refresh rate, quoted in Hertz, or rather the number of times the screen is refreshed per second. Other specifications however, influence the picture quality during motion, such as the response time and the processing power of the TV. The response time is the number of Milliseconds each pixel takes to go from Grey around all the colour scheme and back to Grey, while the processing power, is the effectiveness of the software within the TV to manage fast motion such as Perfect Natural Motion. When combining these three elements, the PMR rating is concluded.