Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af thomas_bk
CBW70 skrev:
Du har som forbruger ret til at besigtige dit køb når du kommer hjem
Hvor ser du det henne i købeloven ? Jeg går ud fra når du skriver som du gør er der tale om et køb i en fysik butik. Her har man iflg købeloven kun en rettighed og det er reklamations retten, hvis et produkt er defekt, eller bliver det senerhen.
[/quote]

http://www.forbrug.dk/Artikler/Dine-ret ... 1A55EC0D6A

"Når du køber en vare, har du ikke pligt til at undersøge varen før købet. Sælgeren kan derfor ikke afvise en klage og henvise til, at du kunne have opdaget fejlen, hvis du havde undersøgt varen. Kun når du køber privat, er det vigtigt at undersøge varen grundigt."
Af CBW70
"Er en aftale om køb indgået via den erhvervsdrivendes hjemmeside, har forbrugeren 14 dages fortrydelsesret, uanset om forbrugeren efterfølgende afhenter og betaler varen på den erhvervsdrivendes forretningssted."
Det er korrekt, og det var derfor jeg skrev som jeg gjorde med hensyn til om det var en fysisk butik eller en butik på nettet, for handler man over nettet har man altid 14 dages fortrydelse ret (under forudsætningen at man levere varen tilbage i væsentligt samme stand)

Du har ret til også i en fysiske butik at komme tilbage med varen, hvis der er tale om en fejl eller en mangel. Problemet er bare at cloduing som jeg forstår det ikke er en fejl, men en ting der er resultat af den måde skærmen bliver produceret på.

Derfor er det ikke en fejl eller en mangle som man har en RET til at få ombyttet. Det har man kun hvis den er købt over nettet eller butikken har x antal dages fuld retur ret, fx har bilka 30 dages returret.
Af thomas_bk
Jeg vil mene at hvis forretningen har en demomodel stående fremme der ikke har clouding, så må man som forbruger forvente at det produkt man får leveret har samme karakteristika. Medmindre at sælgeren specifikt nævner at clouding kan forkomme. Ellers har sælger leveret noget der afviger væsentligt fra det demonstrede.
Af CBW70
Jeg vil mene at hvis forretningen har en demomodel stående fremme der ikke har clouding, så må man som forbruger forvente at det produkt man får leveret har samme karakteristika. Medmindre at sælgeren specifikt nævner at clouding kan forkomme. Ellers har sælger leveret noget der afviger væsentligt fra det demonstrede.
Det kan du da godt mene, men det vil ikke hjælpe dig hvis forhandleren er genstridigt og ikke vil ombytte det, fordi han ikke har pligt til det.

Sakset fra en anden tråd:
Problemet med dette er, at det ikke er en fejl. - Det er en bivirkning ved de fleste LED modeller. Sådan har det altid været og sådan er det også i 2011, og der er noget, som man må acceptere, hvis man skal have en hel tynd LCD skærm. Man kan også få et lidt tykkere, - eller meget dyrere fjernsyn med lyset bagved panelet, men det er bl.a. Samsungs opfattelse, at folk hverken vil have dyrt eller tykt.
http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... &start=160

Jeg er enig i at at det er irriterende, og jeg har selv overvejet at få mit ombyttet, får jeg har rent faktisk købt mit et sted med 30 dags fuld retur ret men da jeg fandt ud af at det kun vare under specielle omstændigheder at problemet var der, og de omstændigheder ikke er ofte forkommende, valgte jeg at beholde det, jeg kunne jo risikere at jeg fik en model hvor problemet var endnu større.
Af Sickboy
Jeg har nu afleveret mit Samsung D8005D tilbage og hentet et Panasonic GT30 hos PP radio istedet for. Sikke et TV ;-) Billedet er helt fantastisk og så er det tilmed et smukt TV ;-) Måske har Samsung tynde rammer osv. men af en eller anden årsag føler jeg altså, at man får mere for pengene hos Panasonic.

Jeg er super tilfreds nu :-)