Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Sickboy
Jeg har netop fået et Samsung D7005 LED TV. Det har et super billede, men der er dog et par ting som bekymrer mig. For det første kan man især forneden og foroven ligesom se nogle lyse pletter. Det er ikke clouding. Det ser nærmere ud som om at EDGE lysdioderne "stråler" ind på skærmen. Det er ikke jævnt fordelt hele vejen i TV'ets bredde men snarere 3-4 steder. Det ses naturligvis mest på sort baggrund og sorte bjælker, men dog også ved andre farver. Mit spørgsmål er nu om det er normalt for et EDGE LED TV? Jeg synes ikke jeg har kunnet se det i nogle af de tests jeg har læst bl.a. her på siden.
Et andet problem er at TV'et desværre har både en død og en lysende pixel.

Om alle omstændig ryger TV'et retur til Elgiganten, hvor det er købt, men hvad skal jeg så???? Vil det hjælpe at få det byttet tror I?

Noget helt andet er at jeg inden mit D7005 havde købt et demo Panasonic VT20 TV, også fra Elgiganten. Den havde kun kørt 158 timer, så dem var jo så godt som ny. Den røg imidlertidig også hurtig retur, da den havde ret krafig fastbrænding. Efter 2 hele dage med burn-in wash dvd'en, var der overhovedet ingen forbedring...øv.

Hvad skal jeg dog gøre Iøvrigt er det et TV til soveværelset jeg leder efter. Det skal min. være 40" og med 3D. Jeg har et Pioneer 5090H i stuen og den flytter sig ikke ;-) Jeg kunne bare godt tænke mig at have et TV med 3D.

Jeg har også overvejet et Panasonic GT30 42", men er lidt bekymret omkring buzzing. Det ser ud til at en del har problemer med netop det. Og i et soveværelse høres det nok endnu mere da der ingen baggrundsstøj er. Kunne selvfølgelig bare købe det over nettet med 14 dages returret.

Indlægget et også skrevet hos Recordere.dk bare til info
Af elvisdk
Hej

Jeg fuldstændig samme problem, og jeg har desuden små clouding pletter på panelet.

Jeg ringede til firmaet hvor jeg købte TVèt. De svarede at jeg bare skulle bestille det samme TV på nettet, og herefter kunne vi bare bytte den når de fik den hjem. (fjensynet er kun 11 dage)

Det fik de i dag.

Til min store overraskelse kunne vi pludselig ikke bytte lige over. "Problemet" var/er at nu havde det samme TV blevet dyre 2500kr. Så jeg gik tomhændet hjem og var rigtig, rigtig irriteret.

Mit spørgsmål: Kan de virkelig undskylde med, at pludselig så er TV`et blevet dyre. Tiltrods for at jeg inden for fortrydelsesretten og de telefonisk sagde, at vi "bare" bytte Tvèt lige over ved tilbage lev.

Tak for svaret.
Af Sten
elvisdk skrev:Hej

Jeg fuldstændig samme problem, og jeg har desuden små clouding pletter på panelet.

Jeg ringede til firmaet hvor jeg købte TVèt. De svarede at jeg bare skulle bestille det samme TV på nettet, og herefter kunne vi bare bytte den når de fik den hjem. (fjensynet er kun 11 dage)

Det fik de i dag.

Til min store overraskelse kunne vi pludselig ikke bytte lige over. "Problemet" var/er at nu havde det samme TV blevet dyre 2500kr. Så jeg gik tomhændet hjem og var rigtig, rigtig irriteret.

Mit spørgsmål: Kan de virkelig undskylde med, at pludselig så er TV`et blevet dyre. Tiltrods for at jeg inden for fortrydelsesretten og de telefonisk sagde, at vi "bare" bytte Tvèt lige over ved tilbage lev.

Tak for svaret.
Det pågældende firma SKAL bytte dit TV underordnet om prisen er gået den ene eller den anden vej. Sådan er det!
Af noxity
Sten det er ikke helt korrekt.

Hvis de accepterer at TVet har en fejl, så skal de ombytte uden omkostninger. Men hvis deres vurdering er at det ikke er en fejl, men at man kan udnytte de 14 dages returret i stedet, så er det selvfølgelig den nye pris som er gældende.
Af caxx
noxity skrev:Sten det er ikke helt korrekt.

Hvis de accepterer at TVet har en fejl, så skal de ombytte uden omkostninger. Men hvis deres vurdering er at det ikke er en fejl, men at man kan udnytte de 14 dages returret i stedet, så er det selvfølgelig den nye pris som er gældende.

Nu har jeg ikke helt forstået hvorvidt han har købt det nuværende TV online eller ej. Men du har jo altså kun returret online, i fysiske butikker kræver det som udgangspunkt skriftlig aftale med butikken, hvis den skal gælde det mindste.

Samtidig hvis jeres tv er over 40 tommer, kan i prøve http://www.samsung.com/dk/support/prest ... GE.SERVICE

Jeres tilfælde lyder rimelig slemt.. og umiddelbart burde samsung da bytte det, såfremt i ikke omtale disse gener ved totalt mærkelagt rum.
Af Sickboy
Jeg har også clouding på mit, men det kan jeg sagtens leve med. Jeg var forberedt på der ville være clouding til en vis grad.

Det andet problem med at lysdioderne stråler pletvis ind på skærmen er dog ikke acceptabel. Jeg har bare på fornemmelsen, at det vil være det samme på et nyt panel eller hvad?
Af noxity
De eksemplar jeg har set har det samme problem. Der er 3-4 lyskegler, specielt i bunden som går et par cm op.
Af elvisdk
TVèt er købt online, og jeg ringede desuden til samsung support inden henvendelse til firmaet hvor jeg købet fjernsynet.

Samsung support sagde følgende:

Jamen hvis det er inden for de 14 dags fortrydelsesret, så skulle jeg bare gå ned i butikken og få et nyt eller pengene retur.

Det har jeg nu gjort, men Firmaet siger at problemet er at nu er prisen 2500kr dyre end da jeg købte....

Hvad stiller jeg op?
Af StoreSol
Du har fået dine penge tilbage?

Hvad gav du for det?

Ikke andre steder de har det til samme pris?
Af noxity
Hvis firmaet hvor du har købt det ikke anerkender clouding som en fejl på produktet, så kan du ikke få det ombyttet til samme pris, men kun få dine penge retur. Deraf returret.

Hvis det derimod er ses som en reklamation over en fejl, og ikke som returnering af et produkt, så er det reklamationsreglerne som er gældene. Her kan de enten vælge at sende TV til reparation (eller få en tekniker ud), eller de kan ombytte TVet.
Af Rene
har ikke de problemer og mit er et 8005. hvis i har døde pixel er der garanti fra samsung nordic
Af thomas_bk
Du har som forbruger ret til at besigtige dit køb når du kommer hjem. Hvis det modtagede produkter afviger væsentligt fra den demo model du så i butikken, så kan du gå til sælger og melde det som en mangel ved produktet. Så skal sælger udbedre manglen inden for rimelig tid
Så iøvrigt købeloven herunder forbrugerkøbsdelen. Søg efter købeloven på Google.
Af CBW70
Du har som forbruger ret til at besigtige dit køb når du kommer hjem
Hvor ser du det henne i købeloven ? Jeg går ud fra når du skriver som du gør er der tale om et køb i en fysik butik. Her har man iflg købeloven kun en rettighed og det er reklamations retten, hvis et produkt er defekt, eller bliver det senerhen.

Retur ret, bytteservice og hvad det ellers kaldes er en ekstra service som butikker selv vælger at tilbyder, og gælder kun såfremt der er skiltet med det eller dette er beskrevet på bon eller faktura.

I og med clouding ikke er anderkendt som en fejl, men en bivirkning af måde det er lavet på, er der ingen reklamations ret og dermed ikke meget man kan gøre hvis butikken ikke vil ombyttet tvet. Men det er naturligvis altid et forsøg værd at prøve. [/quote]
Af JesperKeller
Ejjjj
En fejl på et Samsung LED skærm?
Velkommen til klubben.

Syntes det er en synd og skam at et så fedt et mærke som Samsung, lader deres produkter være så sjusket..... Er næsten skuffet over dem.