Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har været nede i 2 forskellige hifklubben-butikker og se på gt30. Så vidt jeg kan se flimre de - lidt ligesom gamle billedrørs-skærme. Ikke helt så meget men dog lidt. Er der nogen der har lagt mærke til dette? Det var tydeligt fordi de omkringstående led/lcd skærme ikke gjorde det. Dette oplevede jeg i begge butikker på alle panasonics plasmaskærme. Samsungs plasmaskærme gjorde det ikke. Ka det være den måde de er koblet til på i butikken måske? Jeg har ikke fundet noget om det i nogen anmeldelser men jeg kan tydeligt se det.
Brugeravatar
Af edinger
lennon skrev:En diskusion som ofte er oppe at vende herinde. Nogle er disponeret for at kunne se denne flimren/blinken, og vi andre aner ikke, hvad der snakkes om.
Se også denne tråd.
Af budtz80
Så er jeg ikke den eneste.
Jeg takker mange gange
Af JesperAndersen
- og præcis samme oplevelser jeg gjorde da jeg skulle have nyt plasma-tv; alle Panasonic'erne flimrede - Samsung'erne stod helt roligt....Gæt hvad jeg købte ;)

MVH
Af purtsak
mit vt30 flimrer ikke overhovedet ikke men der har været fejl på deres thx så når man slog over på det kunne det godt se ud som om det flimrede
Af JesperAndersen
purtsak; med fare for at lyde påstålig og med al respekt for din oplevelse/vurdering, så "flimrer" dit Panasonic - du kan blot (heldigvis!!!) ikke se det.

MVH
Af Mysen
JesperAndersen skrev:purtsak; med fare for at lyde påstålig og med al respekt for din oplevelse/vurdering, så "flimrer" dit Panasonic - du kan blot (heldigvis!!!) ikke se det.

MVH
Du her helt ret, men det gør dit Samsung jo også :p

Jeg tror også lige, at dem der sammenligner denne flimren med de gamle CRT-modeller, skal huske, at det kun var de gode 100hz crt-modeller, der flimrede så beskedent. Dem med 50hz er altså væsentligt mere "flimrende" end VT30 eller alle andre plasma skærme for den sags skyld.
Af purtsak
nu har jeg set gamle panasonic modeller der flimrede og mine forældres gamle samsung så jeg tror ikke jeg er en af dem der ikke kan se det hehe og min kærste kan heller ikke se det flimrer :D