Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af JeppeVid
Hej.

Hvis jeg afspiller en film fra min mac til fjernsynet, så kan jeg sagtens afspille en film med DTS-lyd.

Men hvis jeg afspiller den fra en USB-harddisk, så siger den at lydformatet ikke er understøttet. Det er sådan set også fair nok, men nu har jeg så købt et anlæg, der lige pt. er stereo, men bliver snart til surround. og den siger stadig det samme.

Det virker ikke på mig som om, at det skyldes jeg pt. ikke har surround, men bare at lydformatet ikke er understøttet. Kan jeg på nogen måde afspille en film med DTS-lyd til mit kommende surround anlæg, ved afspillelse af film fra usb-hdd gennem tv'et?

Systemet er forbundet med hdmi, gennem ARC portene. hvis jeg afspiller en lyd med alm. dolby digital lyd virker det uden problemer.

Har forsøgt i manualen, men den siger noget med optisk kabel osv. Men jeg vil jo kører hdmi 1.4 med ARC.

Hjælp vil være værdsat :)

EDIT:
Under USB enhedskombatilitet står der kun dolby digital. Kan det virkelig passe jeg ikke kan komme til at afspille DTS gennem usb harddisken?
Af caxx
Ja... desværre.

Da jeg selv købte fjernsyn for omkring 1 måned siden, var et af mine kriterier blandt andet DTS-format support, når der afspilles fra USB.

Jeg undersøgte det ret grundigt, og faktisk er det kun samsung som til dags dato, der har købt DTS-licens. Så medmindre du ikke har samsung TV eller mulighed for ekstern afspiller, så kan du ikke afspille DTS-lydformat.

Jeg har på grund af plads valgt det fra og andre årsager, dog ved jeg du har mulighed for at købe f.eks. WD live (http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=493316) eller ligende og afspiller fra den. Samtidig kan du kombinere det med en logitech fjernbetjening og derved opnå stadigvæk kun en fjernbetjening.
Af JeppeVid
Tak for svaret.

Det var ikke det svar jeg håbede, men særdeles brugbart anyways :)

Jeg vil helt sikkert tage et kig på hvilke muligheder sådan en wd live boks vil give mig.

Tak igen.