Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej

Da jeg skulle sætte min dvd afspiller til for første gang, med et Component kabel. Men når jeg går ind på min AV2 udgang, viser den intet billed eller lyd. ? Skærmen er bare sort! Dvd afspilleren skulle gerne virke.

Jeg har godt nok ikke lige andre tv og prøve min dvd afspiller, men jeg har prøvet med composit kabel og så var billede gråt med streger og derudover kan man godt få lyd og et billed frem. og det skete det samme da jeg satte min Wii til.

Mvh Jesper[/b]
Af sigvardsen
For at lige at høre igen, er der nogen der kan hjælpe mig med dette??
Af Peter Schrøder
sigvardsen skrev:For at lige at høre igen, er der nogen der kan hjælpe mig med dette??
Umiddelbart kommer jeg til at tænke PAL/NTSC.
Er DVD afspilleren fra USA? (Siden du bruger component kabler) og hvis ja; er tv'et indstillet til NTSC?
Component indgangen på Tv'et kan i øvrigt godt være en "delt" indgang, med f.eks. scart. Har du andre enheder tilsluttet?
Af sigvardsen
Jeg har nu fået billed på. Jeg skulle åbenbart aktivere min component udgang på dvd afspilleren. Men nu er der billed og lyd på. Men farverne er er helt skøre nu. der er meget blå i det :S Og jeg har vel og mærket ikke sat kablerne forkert.
Af Peter Schrøder
sigvardsen skrev:Jeg har nu fået billed på. Jeg skulle åbenbart aktivere min component udgang på dvd afspilleren. Men nu er der billed og lyd på. Men farverne er er helt skøre nu. der er meget blå i det :S Og jeg har vel og mærket ikke sat kablerne forkert.
Det med skøre farver har jeg oplevet med et scart stik som havde arbejdet sig løst. Har du checket at alle stikkene sider godt i?
Af sigvardsen
Man kan kun blive klogere, af at prøve sig frem. Jeg skulle bytte om på blå og rød farve på dvd afspilleren og vupti så er de rigtige farver der virker. Men sjovt, at de farveangivende punkter bag på dvd afspilleren åbenbart ikke passer til, kablefarverne :S

Men nu tror jeg vidst denne tråd er slut, tak for hjælpen...