Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Feller
Hej
Jeg er den glade ejer af et P42G20E tv fra Panasonic. Det er købt oktober sidste år.

Jeg er for nyligt flyttet og har taget mit fjernsyn med mig. De første par uger stod det på foden som det altid har gjort. Jeg har nu hængt det op på et vægbeslag med to lodrette skinner der hver er sat fast med to skruer på bagsiden.

Problemet er at her lidt tid efter jeg har hængt det op er summen blevet meget værre end den normalt er på et plasma tv. Hvis jeg ser tv og der fx er en meget lys scene, så summer det så kraftigt at det kan høres selv med lyd på tv'et. Jeg sidder endda 3 meter fra det.

Jeg er på ingen måde sikker på om det er fordi jeg har hængt det op - jeg nævner det bare fordi det er den eneste ændring der er sket på det sidste. Som sagt kom summen heller ikke lige efter jeg havde hængt det op men nogle dage efter. Summen er desuden værst hvis jeg skifter over på HDMI indgangen hvor jeg har min computer sat til. Hvis den fx står på Windows skrivebord hvor jeg har Windows 7 standard baggrunden på (sådan en blå en) så larmer tv'et rigtig rigtig meget.

Jeg har snakket med Panasonics support afdeling. Han virkede meget afvisende da han ikke kan høre hvor højt det er og heller ikke kan forklare hvor højt sådan noget må være, over telefonen. Jeg har desuden snakket med forhandleren (Proshop) som også var meget afvisende. De ville direkte have at jeg skulle komme over til dem med tv'et eller snakke med Panasonic igen.

Har i nogle gode råd? Kan jeg teste det på nogle måder? Kan det være noget der kun er der i en kort periode? (problemet har været der i ca. 2 uger nu).

På forhånd mange tak :)
Af Peter Schrøder
Feller skrev:Har i nogle gode råd? Kan jeg teste det på nogle måder? Kan det være noget der kun er der i en kort periode? (problemet har været der i ca. 2 uger nu).

På forhånd mange tak :)
Kan det være en resonans fra kabinettet? Prøv at trykke på bagbeklædningen hér og dér og se om lyden forsvinder eller ændrer sig.
Af PhDream
Det kan være resonans, forstærket af, at du har hængt tv'et op og måske spændt nogle skruer lidt for godt i processen. Det kan også være, at problemet altid har været der, men er mere hørbart nu, hvor tv'et hænger så tæt på væggen og larmen reflekteres tilbage mod dig.
Brugeravatar
Af Shase
Prøv at smid kræet på sin fod igen, og se hvad der sker?