Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Michael P
Ejer selv 50PZ250.
Jeg er rigtig glad for det, det blev købt pga. studiestart, så havde ikke lige pengene til et VT30 :P

Mit er ikke indkørt helt endnu, men har oplevet lidt retention ved start af min Zaptor-boks.
Dog er det utydeligt når jeg sidder i min sofa, og det er skam også forsvundet (gjorde det hurtigt)
Men måske retention bliver mindre, når det er kørt til :)

Jeg købte avatar her den anden dag, og er utrolig forbløffet over hvor godt et billede der er på det.
Det klarede panoreringer utroligt godt (bemærk blu-ray ved 24hz)

Lyden er vel som på de fleste tvér idag, altså rigtig god til almindelig brug, men når jeg ser film, så kører jeg det jo selvfølgelig over mit anlæg :)

SD-billeder fremstår også flot, dog kan man jo godt se forskel på om det er en gammel udsendelse (venner, beverly hills osv.) eller om det er en ny.

Dog har jeg set at flere steder, at de har skrevet at det har THX-profil, og dette er ikke tilfældet.
Men har indstillet mit tv efter PZ950 herinde fra, og jeg gider ikke rigtigt prøve at få et bedre billede, da jeg er tilfreds.
Dog flytter jeg lidt på kontrast engang imellem, alt efter hvad tid på dagen jeg glor tv og sådan.

En smart ting er også at hvis man hører musik (fra medieboks eller sådan) så kan man slukke for skærmen (strømsparefunktionen) og så sparer man strøm, og mindsker chancen for retention hvis man har et stille stående billede.

Men når jeg ser tv i dag timerne, ruller jeg for, for man kan godt se sig selv i tvét. Men det var ligeså galt på mit LD750N jeg havde en kort stund.

Har ikke prøvet 3D funktionen, da jeg ikke har købt briller endnu, de følger nemlig ikke med.

Hvis du skal bruge DLNA funktionen i tvét, altså media afspilning fra computeren, så skal du ud og have en usb-dongle, da der ikke er netværksstik i.