Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej!

Jeg skal have mig et nyt TV eftersom det gamle gav op. Jeg har kigget på forummet for at finde tråde, der har kunne besvare mine spørgsmål, men har ikke kunne finde svar. Jeg har desuden snust lidt til de udmærkede guides på flatpanels.dk, for at være sikker på at vælge det helt rette tv.
Nu mangler jeg bare jeres hjælp og erfaring.

Relevante oplysninger:
- Budget: 5-6000 kr.
- Afstand til TV: ca. 2-3 meter.
- Brug: På mit værelse, hvilket vil sige PS3, film og tv.

Jeg søger et nyt tv, og det skal være et LED, eftersom det virker som den bedste løsning. Det skal dog være uden 3D, da det simpelthen virker til at blive for dyrt.
Af hvad jeg har læst virker det til, at den bedste løsning er direct LED belysning. Dog tyder det på, at de fleste tilgængelige LED-TV har Edge LED? Og er forskellen virkelig så betydelig?

Nu kommer I ind i billedet.
Har I nogle forslag til bestemte modeller, mærker eller typer, som i kan stå inden for?

(Skriv endelig, hvis i har yderligere spørgsmål)
Af JesperKeller
Goddag Hammershøj og velkommen til forummet.

For bedst at kunne besvare din forespørgsel om Edge LED vs Backlight LED, vil jeg sende dig videre til denne side, hvor Moderator Torben forklarer kort om hvad den store forskel er på disse to teknologier: http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... hp?t=16229

Med det sagt så er Backlight LED at foretrække, men der er desværre ikke LED skærme med Backlight i dit pris niveau :)

Men en fantastisk skærm i dit prisleje ville bestemt være den nyligt tested Philips.
Det er en fed og indholdsmæssigt god skærm, med flot design og LED selvfølgelig :)

http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1312273696

Held og lykke med det
Jesper Keller
Af Hammershøj
Tak for svaret!

Har tidligere også faldet over testen af det Philips du nævner, og det ser da bestemt spændende ud.
Derudover læser jeg flere steder at Samsungs D5005-model er værd at gå efter. I så fald vil det være et 40" jeg vil købe. Nogen der har erfaringer med det?