Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Var U2410 et godt køb?

Ja! Det er en bedre skærm end din nuværende og U2412M
Ingen stemmer
0%
Du skulle have valgt U2412M istedet
Ingen stemmer
0%
Du skulle have beholdt din LG, den holder stadig!
Ingen stemmer
0%
Af ABech
Hej alle,

Min kære gamle LG L245WP-BN har desværre fået en anelse skygger i øvre højre hjørne, og som den perfektionist jeg er, måtte det være tid til en ny skærm.

Jeg har nu søgt hele dagen i dag og kom endelig frem til valget mellem U2410 og U2412M.

Jeg endte med at bestille U2410 hos ProShop til 3.257,71 kr. inkl. levering.

Men er U2410 det rigtige valg frem for U2412M? Og er U2410 overhovedet en opgradering fra min gamle LG?

Jeg arbejder hver dag med webudvikling (kode og photoshop), og nyder engang imellem at spille de nyeste FPS spil på markedet.

Håber der er nogle som kan gøre mig klogere på om det er et godt køb, eller om der er andet på markedet, eller lige om hjørnet, som er bedre.

På forhånd tak,
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
U2410 er vel en af de bedste 24" skærme før du ramler ind i Eizo-brandet. Du går ikke galt i byen med dén model og den er også bedre end 2412.
Af ABech
Okay :)
Og den kan også bruges til casual gaming?

Er den bedre end min gamle LG?
Brugeravatar
Af azrael
Tillykke med købet! Du kan snildt anvende U2410 til gaming, sålænge du husker at slå over til Game Mode mht. input lag.

En anden ting, som du måske skal være opmærksom på er at U2410 er en "wide gamut color" skærm, dvs. den viser et farvespektrum udover det normale (sRGB) farvespektrum. Det betyder at alting vil virke meget mere farvestrålende. Det behøver dog ikke være et problem medmindre du redigerer billeder og tilpasser farverne så de ser naturlige ud på din U2410. De vil så til gengæld se matte og forkerte ud på andre skærme.

Sidst men ikke mindst skal du være opmærksom på, at "Custom" profilen er nærmest ubrugelig, da man ikke kalibrere skærmen ordentligt, lige meget hvor meget man prøver.

Nu lyder det måske som om der er en hel del skavanker ved U2410. Sådan er det slet ikke. Det er en *rigtig* god skærm med et rigtigt godt panel. Skærmen har bare et par særegenheder, som man lige så godt kan være obs på fra starten. Og så ser den jo unægteligt meget pænere ud end Dells nye serie... :)
Af ABech
Hej azrael,

Tak for input.

Hvorfor ikke bare køre med "Game Mode" hele tiden så?

Kan man godt køre i "sRGB" mode hele tiden, istedet for "adobeRGB"? Da jeg arbejder med webgrafik, og vælger mine farver med omhu. Jeg vil gerne have at de farver jeg vælger, er sådan som flest mulige ser dem.

Kalibrering af skærmen; er det kun hvor man sørger for at farver på skærmen matcher printede farver?