Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hejsa. Håber nogen har et godt input her.

Jeg var sådan rimelig godt opdateret sidste sommer da jeg købte et tv, men har så ikke fulgt rigtig med siden, så nu aner jeg ikke hvad der er skidt eller godt

Jeg søger et tv i ca 46", til ca 8.000.-

Jeg er nok mest på udkig efter et lcd/led, selvom jeg godt kender alle fordelene ved plasma. "problemet" ved dette her, er at det med garanti kommer til at stå og køre tv2.news op til 3 timer om dagen, så tænker ikke plasma er det rette valg til dette?

Har i nogle rigtig gode bud?

Mvh Martin Sjøstrand
Brugeravatar
Af edinger
Hvis du har været her før, er du sikkert også bekendt med anbefalingslisten, med hvilken du er hjulpet godt på vej?

NEWS i tre timer – afbrudt af reklamer hver 20. minut – bør i øvrigt ikke være noget problem på en moderne plasma-skærm.
Af Martin Sjøstrand
Jo jeg kender skam godt listen, men kunne godt være der var flere forslag fra folk. Troede faktisk stadig godt det kunne være et problem med en plasma... men så modtager jeg da også gerne råd mht mulige plasmaskærme, i størrelsen 46"-50" :)
Af ErikUkendt
edinger skrev: NEWS i tre timer – afbrudt af reklamer hver 20. minut – bør i øvrigt ikke være noget problem på en moderne plasma-skærm.
-men det er det desværre!

Til netop det brug, vil det nok være mere afslappende med et LCD tv.
Brugeravatar
Af edinger
@ErikUkendt:

Det kommer nok an på, hvilket fabrikat, du vælger.

Visse mærker er notorisk mere følsomme end andre.
Af ErikUkendt
edinger skrev:@ErikUkendt:

Det kommer nok an på, hvilket fabrikat, du vælger.

Visse mærker er notorisk mere følsomme end andre.
Jeg læste også de muntre beskeder om at Burn-in var et overstået fænomen på de moderne plasmaskærme.

Så selvom jeg altid og fra start har behandlet mit Panasonic G20 med alle forsigtighedsregler (THX m.m.), så har det et fast DR logo oppe i venstre hjørne. Det tog 3 mdr. at fremelske.

Det er mit indtryk at PX80 er noget mere hårdfør.

Men plasma giver efter min mening det pæneste, og mest naturlige billede. Betragtningsvinklen er også uovertruffen.

Jeg ville nok købe plasma næste gang igen.

(Og prøv at søg lidt på Burn-in her og ovre ved recordere.dk)
Af THM
jeg har også et tv2 logo på mit g20 og et norsk tv2 i modsatte side, der dog langsomt svinder ind efter kanalen er blevet bandlyst...
er også min opfattelse at px80 er meget hårdfør. kender en der bruger sin px 80 til playlister med videre uden den mindste tegn på burn in eller retention for den sags skyld.....

samsung 46" ue eller le D5005 kunne være et godt bud og så er den billigere end budget

hvis du er villig til at spytte lidt mere i kan man stadig få et lg lx950n til godt 9k i 47"
Brugeravatar
Af edinger
Man bli'r mere og mere glad for sit PX80.

Det har hverken problemer med (blæser)støj, buzz eller retention :)
Af THM
edinger skrev:Man bli'r mere og mere glad for sit PX80.

Det har hverken problemer med (blæser)støj, buzz eller retention :)
kan du også roligt være...
jeg er dog også rigtig glad for mit, nu skal problemet heller ik overdrives, det tager en hel del timer før noget sættes sig, og det har rigtig god billedkvalitet...