Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej folkens!

Er ny på dette forum, men har kigget med længe og læst jeres kommentarer vedr. bl.a. Panasonic VT30.

Det endte med et indkøb af en 50" VT30, som i går blev hængt op med samme vægbeslag, som jeg benyttede til min gamle Panasonic Plasma. Det virker dog som om, at beslaget på en måde går igen på selve skærmen, hvor de to skinner der er monteret bag på fjernsynet, giver to lodrette bjælker på billedet præcis hvor beslaget sidder. De er ikke vildt tydelige, men kan alligevel ses, specielt med den break-in dvd, som skærmen kører med nu.

Er der nogen der har oplevet noget lign.? Det virker som om beslaget evt. trykker ind på skærmen.
Mads T. skrev:Er der nogen der har oplevet noget lign.? Det virker som om beslaget evt. trykker ind på skærmen.
Mit gamle LCD tv kunne ikke tåle et ophæng som kun hang i de øverste skruer. Vriddet i skruehullerne var for stort. Løsningen var at bruge et ophæng som brugte alle 4 huller.
Af Mads T.
TV'et hænger på to skinner, som benytter to huller hver, så det er ikke derfor. Bjælken der fremkommer på panelet er i samme størrelse som skinnen, så jeg tror det enten er fordi skinnen trykker ind på panelet (selvom jeg ikke har spændt boltene) eller at metalskinnerne simpelthen forstyrrer plasmapanelet på en eller anden måde.

Har prøvet at uploade et billede her: http://billedeupload.dk/photo/2011-07/c ... 1.gif.html

Det kan være meget svært at se fejlen, men hvis man som mig sidder på en bærbar, ses fejlen tydeligt, hvis man tilter skærmen på den bærbar lidt tilbage. Fejlen er desværre mere tydelig i real life.

Er der slet ikke andre, som har været ude for noget lign.?
Af tomjones
Jo, det har jeg også problemer med.

Jeg kan dog KUN se når jeg ser fodbold - som to sorte streger/skygger ned over skærmen. Det er helt sikkert et eller andet i relation til skinnerne til ophængning.

Kan det være magnetisme fra ophænget?

Er dit blevet løst eller bare bedre af sig selv?

Tom Jones
Af Mads T.
Jeg endte med at levere det tilbage igen, selvom jeg som dig også kun kunne se det ved fodbold. Jeg snakkede dog med Panasonic og de afviste at det skulle have noget med beslaget at gøre. Måske der er noget forstærkning i konstruktionen i fjernsynet?