Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af TheGreatGazoo
Hey

Jeg har de seneste 6 måneder kæmpet med at få ombyttet 2 50pk550n, med stuck/lysende pixels og modtog så langt om længe et 50pz550n med en død/sort pixel forleden.
(det sidste pk550 blev returneret for ca 4 måneder siden)

Den døde pixel er mindre generende, og orker næsten ikke at bruge så meget tid på en ombytning igen igen, men synes sgu at det er irriterende.

Jeg tror jeg har spurgt lidt ind til det før herinde, men hvad er jeres holdning til pixelfejl? Er det acceptabelt?

Føler lidt at det ville klæde LG at tilbyde en mindre opgradering efter at jeg har modtaget 3 fejlbehæftede apparater i træk, ventet/været uden TV i 6 måneder og sendt 50+ mails, men det sker nok ikke...
(Forhandleren er gået konkurs, så jeg kan ikke få mine penge, ellers havde jeg nok satset på et 50" G30)
Brugeravatar
Af Filip_kbh
Jeg synes ikke det er acceptabelt. Jeg har selv et LG, og der var ingen pixelfejl på. Hvis der havde været, havde jeg forlangt omlevering eller afslag i prisen.
Af TheGreatGazoo
Ingen andre der har en mening om hvorvidt 3 fejlbehæftede TV i træk(!) virkelig er symptomatisk for TV-branchen/LG anno 2011? :)

Evt. kommentar fra LGs branchemedlem(mer) synes jeg da kunne være meget interessant...
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Pixelfejl er mere undtagelsen end reglen. 3 i træk lyder af meget og så længe LG skilter med pixelfejlsgaranti, så skal du ikke finde dig i det. Burde der ikke være onsite-pickup på apparatet? 50 mails burde vel ikke være nødvendigt?
Af TheGreatGazoo
Det første TV fik jeg ombyttet af forhandleren. Da forhandleren gik konkurs inden returneringen af skærm nummer to var afsluttet, overtog LG selv sagen.
Jeg kan se at jeg har sendt 37 mails til LGs return coordinator i skrivende stund. Den første mail er afsendt d. 25/2 (har sendt ca, samme antal mails til forhandleren). Skærm nummer to blev hentet/skærm nummer tre blev leveret sidste Tirsdag. d. 19/7. Den oprindelige ordrebekræftelse fra forhandleren er modtaget d. 26/1.

Man kan jo så mene at jeg bare kunne have udnyttet de fejlbehæftede TV i venteperioden, men hvem gider at spilde tid på et setup som man ved alligevel skal pilles ned igen? Desuden forventede jeg jo ikke at der ville gå så længe så pakkede TVene ned kort efter at jeg konstaterede at de havde fejl.

Det skal siges at jeg blev tilbudt et 55LE550N på et tidspunkt, men afslog da jeg foretrækker plasma.

Der er onsite-pickup, spørgsmålet er hvor længe det tager før den pickup bliver tilbudt - hvis den overhovedet bliver tilbudt :)

Mht. LGs pixelgaranti kan jeg stadig ikke helt finde ud af hvad deres politik er. Jeg har flere tråde her på siden der citerer en medarbejder fra LGs nordiske support der fortæller at "pixelgaranti" betyder at der må være x-antal fejl pr. panel (mail-citat, ingen fejlfortolkninger fra min side; http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... 9&start=40 ).

De to første ombytninger brugte jeg derfor mine 14 dages fulde returret som argumentation. Hvilket desværre nok er en anelse problematisk at gøre her med den tredje skærm. Det er lidt en gråzone.

Men ja, jeg spørger nu mest folk herinde for at høre om jeg helt har mistet forstanden/har en helt forkert opfattelse af hvad man kan forvente sig at et TV i dette herrens år... For 15 min efter at jeg pakkede skærmen ud opdagede jeg fejlen, og 1 minut senere havde jeg sendt mail nummer 37 til LG :) Men hvis der nu var konsensus herinde om at det næste TV med stor sandsynlighed ville have samme fejl, ville jeg opgive og bruge min tid mere fornuftigt. Men nu skal LG self først lige svare på min mail.....
Af TheGreatGazoo
Smed en lup på skærmen fordi jeg synes at formen på den døde pixel så forkert ud, og ganske rigtigt er det ikke en død pixel, men et fremmedlegeme af en art. Jeg tørrede self skærmen af med det samme da jeg oprindeligt opdagede "pixelfejlen", så jeg ved at det nyfundne fremmedlegeme sidder på indersiden af glasset. Men jeg synes stadig at det er positivt at det ikke er en panel-fejl.

Er tilbøjelig til helt at ignorere fejlen nu, men er der evt. nogen der kan svare på hvor besværligt det vil være at rengøre pladen der dækker panelet? Jeg antager at det ikke kan fikses onsite da luften i alm. beboelse med garanti vil kontaminere pladen yderligere.
Af TheGreatGazoo
Nevermind, der er dukket en blå blinkende pixel op, hvilket jeg ikke kan abstrahere fra...

Vi prøver med #4 O-O

(nu har LG tilbudt at pakke skærmen op og teste den, men for det første burde det ikke være nødvendigt, for det andet bekymrer det mig hvilke indstillinger og hvilket materiale de vil "vække" skærmen med, og for det tredje dukkede den blinkende pixel jo først op efter nogen timers brug, så hvem siger at det ikke sker igen)

Iøvrigt stadig ingen tlbud om "plaster på såret" i form a f.eks et sæt 3d briller eller whatever... Jeg synes det siger meget om et firma hvordan sådanne sager bliver behandlet; jo sjældnere de forekommer des bedre bliver kunderne behandlet i situationen. Baseret på håndteringen af denne sag tror jeg at LG oplever sager som denne ret ofte...
Af PhDream
Jeg mener ikke, at du skal beklage dig over mangel på velvilje eller kompensation fra deres side.

Nu har de tilbudt dig en 55LE550N. Det synes jeg er meget fint af LG. For det første er det en 5" større skærm, for det andet er den dyrere end de plasma, du har fået, for det tredje er det en LED og som sådan har den nogle klare fordele over plasma. Ja, den har også nogle ulemper.

Jeg ville have taget imod deres tilbud. Når det nu ikke går dig så godt med LGs plasma, skal du måske se det som et tegn (fra oven? :) ) og tage imod deres tilbud, som jeg - igen - synes er meget generøst.
Af TheGreatGazoo
Jeg er ret sikker på at jeg blev tilbudt den skærm fordi den sælger dårligt... Alle deres 2010 plasma modeller var/er for længst væk, 55le550n er stadig vidt tilgængelig den dag idag - til en meget lav pris, set i forhold til introduktionsprisen. Det er billigere for dem at give mig en (dyr) upopulær 2010-skærm end at dele ud af de nye 2011 skærme, hvilket viste sig at være nødvendigt for at kunne levere plasma.

Selv hvis man lader sig fortrylle af at 55le550n var dyr i 2010 er det, i mine øjne, en dårligere skærm. Hvis jeg var interesseret i LED havde jeg købt LED.
Nu har PZerne et højere sort-niveau end PKerne, men der er trods alt et stykke op til de 0,31 som LE-modellen leverer. Derudover har den en ubrugelig responstid til de typer materiale jeg skal se på den. Sidst men ikke mindst kan jeg ikke acceptere den meget ujævne baggrundsbelysning som den (og mange andre edge-led skærme) leverer. Jeg kunne blive ved, men jeg er egentlig ligeglad med at du har andre præferencer end jeg har. Skærmen skal stå i min stue, så jeg vælger en skærm der opfylder mine behov.

Havde jeg ikke modtaget 3 fejlbehæftede TV, tror jeg da også at jeg ville have været mere positivt stemt overfor LGs service, men jeg mener nu stadig at de er overraskende lidt påvirkede over at have sendt mig 3 fejlbehæftede skærme i træk. Ret skal være ret og de har jo trods alt byttet skærmene, så det er jo ikke helt ad helvede til, men min nuværende opfattelse af LGs kvalitetsniveau er lav og fortsat dalende. Vil endnu engang understrege at jeg ikke havde valgt LG igen hvis jeg havde valget.
Af PhDream
Jeg er enig med dig i, at LG har en høj fejlrate. Har selv oplevet det.

De har dog været mere end almindeligt behjælpelige, idet de har tilbudt dig den LED, som har alle de fordele, jeg tidligere har nævnt. Selv om du ikke mener, den er noget værd, er den

Jeg prøver bare at give dig et godt råd. Det vil du ikke tage imod. Fair nok, men hvis du havde været mere fornuftig, ville du måske ikke være oppe på din 4. bytter nu.

Sådan som du skriver, virker det som om du spekulerer i, at LG skal give dig noget ekstra ud over den almindelige service. Du har jo prøvet at sælge LED'en, uden held, og derfor vil du ikke have den. Hvis du kunne få en "god" pris for den, ville du have taget imod deres tilbud. Du skriver en masse om LED'ens prisudvikling, osv. Det er ren spekulation. De har tilbudt dig LED'en, de har givet dig et bedre og nyere model tv, end det, du oprindeligt købte, men du bliver ved. OK, alle dine tv har haft pixelfejl og LG tilbyder 0-pixelfejl garanti, men du sidder vel ikke derhjemme og leder efter fejl?

Jeg synes faktisk at det er frækt og uhøfligt, at du beklager dig over LGs service, når de har været så imødekommende.
Af TheGreatGazoo
Som sagt er de fordele du bliver ved med at omtale yderst subjektive, og da jeg ikke deler dit synspunkt er skærmen ikke et attraktivt alternativ for mig.

Jeg ville ikke være oppe på min fjerde bytter nu, hvis LG leverede bedre kvalitet, eller hvis jeg havde mulighed for at få mine penge retur.

Det er selvfølgelig klart at jeg efter at have ventet i flere måneder, forsøger at sælge det eneste alternativ jeg er blevet tilbudt da jeg ikke selv har interesse i den aktuelle skærm. Det var den eneste måde hvorved jeg kunne slippe ud af handlen.

Vi kan vel blive enige om at det ikke er almindeligt at modtage 3 fejlbehæftede skærme i træk? Vi kan vel også blive enige om at det ikke er almindeligt at skulle vente 5 måneder på at modtage sit nye TV?
Jeg forlanger intet udover det sædvanlige fra LG, og jeg har ikke efterspurgt nogen form for ekstra service. Men ja, jeg indrømmer da gerne at jeg havde håbet at de ville tilbyde en symbolsk kompensation for alle de måneder jeg har ventet og for al den tid jeg har brugt på at skrive mails, ompakke TV og har taget fri for at tage imod leverencer.
Tværtimod kan jeg da fortælle at de i første omgang ville give mig et PZ250, hvilket allerede på daværende tidspunkt var billigere end det produkt jeg returnerede.

Men igen, jeg indrømmer da at LGs service opfylder alle de basale krav der er til en sådan. Min kritik er nu også i langt højere grad henvendt kvaliteten af de produkter som jeg har fået igennem denne service.
Senest rettet af TheGreatGazoo 27 jul 2011, 22:33, rettet i alt 2 gange.
Af THM
hvis det tagaer over en måned at få byttet en skærm med en åbenlys fejl er jeg enig i at der er tale om dårlig service...
dernæst er jeg enig i at der er fordele ved le550n den er ganske udmærket trods sortniveauet og clouding, men pk-serien levere alt i alt bedre billedkvalitet. og man må kunne forvente at få den vare man har betalt for, eller pengene retur....
Af PhDream
Enig. Hvis der virkelig gik 5 mdr. før du fik dit nye tv, er det meget ringe service.
Af TheGreatGazoo
Jeg skulle have beholdt nummer 3, på nummer 4 sidder pixelfejlen mere centralt end sidst.....

Gider ikke spilde mere tid på at sende skærme retur - især ikke når det tilsyneladende er formålsløst - så i bedste fald kan det vel betragtes som en dyr lærestreg.