Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Karsn
Hej

Jeg har efterhånden fået besluttet mig for at jeg skal have mig mit første tv. Men jeg er ikke så afklaret omkring valg som jeg gerne vil være.
Tv'et skal mest bruges til film (hd), men også lidt konsolspil. Jeg tænker også at det vil være meget fordelagtigt at komme med på 3D bølgen. Og jeg vil HELST have 3D med passiv brille, men det kan jeg forstå ligger lidt længere ude i fremtiden.
Da jeg brugte Købsguiden og Købsanbefalingerne blev Pana G30 ved med at dukke op. Men det har jo ikke 3D. Og også Samsung D8005 (LED), men det er for dyrt. Jeg vil helst ikke over 6000kr.

Har i nogle råd eller anbefalinger?
Af Mysen
Du kan få passiv 3D til lige godt 6 kilo, hvis du køber LG 42LW450N. Den er dog langt fra lige så god som G30.

Du skal overveje om du enten skal:
- spare flere penge op
- droppe 3D
- Følge dit budget og købe en skærm med passiv 3D, der nok er lidt middelmådig.
Brugeravatar
Af edinger
Mit råd ville være at overveje grundigt, om du virkelig har brug for 3D. Og hvis du når frem til, at det vitterlig er et ufravigeligt krav, skal du selvfølgelig holde fast i dét.

Det er blot min opfattelse, at mange let bliver revet med af hypen uden egentlig at overveje nytteværdien af diverse nye tiltag, features - eller i tilfældet 3D: gimmicks.

Retfærdigvis skal det dog siges, at 3D-skærme som hovedregel også performer bedre på 2D-siden. Hvilket ville være mit argument for at vælge en 3D-skærm.